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Company of Heroes France

[Actu][Nouvelle] Vidéo de gameplay de CoH 2


Baboucaen

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Oui elles ont été diffusées avant hier je crois, c'est donc tout chaud ! Dans l'une d'elle on voit bien comment fonctionne le true sight, avec le brouillard de guerre qui se déplace en fonction du déplacement des unités.

Je suis d'accord avec vous, ça a l'air très prometteur ! En tout cas moi je fais confiance à Relic pour nous pondre une nouvelle référence. Mais il y a 2 choses que je regretterais s'il n'est pas dans COH 2 : les tailles des véhicules non respectées (c'est le cas pour COH 1, je ne sais pas pour le 2) et un gameplay un peu plus réaliste, comme celui de Blitzkrieg.

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Le problème du réaliste ça en fait un jeu de niche et le jeu de niche ne se vend pas super bien. Et vue que THQ au niveau financier n'as pas les moyens d'essuyer un échec il vaut mieux avoir un jeu typé arcade ouvert au plus grand monde. C'est ce qui a fait que Company of heroes était si plaisant.

Si les gens veulent du réalisme il y a un jeu qui s'appelle men of war qui mise tout la dessus :)

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Dans la deuxième vidéo, la taille du char est elle respectée?

Les développeurs pourraient très bien laisser le choix dans les paramètres de partie le niveau de réalisme.

Le T34 semble être à l'échelle, a vérifier avec d'autre char.

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Le problème du réaliste ça en fait un jeu de niche et le jeu de niche ne se vend pas super bien. Et vue que THQ au niveau financier n'as pas les moyens d'essuyer un échec il vaut mieux avoir un jeu typé arcade ouvert au plus grand monde. C'est ce qui a fait que Company of heroes était si plaisant.

Si les gens veulent du réalisme il y a un jeu qui s'appelle men of war qui mise tout la dessus :)

bien dit,autre exemple entre arma qui a peu de joueur À travers le monde par rapport À un bf3

puis je rajoute trop de realisme fait un jeu ennuyeux.

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Je vous entends, mais par "réalisme" je parle d'un gameplay où il ne faut pas 4 obus pour détruire un char moyen et où on ne voit pas 2 sections se courir aprés autour d'un arbre pour mettre 2 min avant d'en buter un.

Bien sûr que COH n'est pas réaliste, ni même un mod comme Blitzkrieg (où les chars se tirent toujours dessus à 60 m alors que dans la réalité ils le faisaient à 1 ou 3 km de distance), mais rendre les armes un peu plus létales permet d'avoir un peu plus peur pour ses unités et de réfléchir un peu plus avant de leur faire faire une action risquée.

Dans COH, les sections peuvent "facilement" passer devant un couloir de mitrailleuse, de même qu'un char léger peut supporter un obus perforant pour se faire réparer un peu plus loin... Dans Blitzkrieg ces actions sont TRES risquées, donc on joue différemment que dans COH.

M'enfin bon, même si COH 2 est autant arcade que le 1, je serai fan quand même :D

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J'en peux plus de se silence radio de la part de RELIC et THQ, ils sont dans la merde économiquement et ils veulent des préco et des ventes mais ils font aucun teasing, vidéo etc etc...

Enfin je trouves leur politiques un peu bizarre et très peu assuré.

On se demande pourquoi les COD marchent bien c'est avant tout par leur marketing intensif.

Dans le cas d'un COH il pourrait faire le buzz par la communauté...

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J'en peux plus de se silence radio de la part de RELIC et THQ, ils sont dans la merde économiquement et ils veulent des préco et des ventes mais ils font aucun teasing, vidéo etc etc...

Enfin je trouves leur politiques un peu bizarre et très peu assuré.

On se demande pourquoi les COD marchent bien c'est avant tout par leur marketing intensif.

Dans le cas d'un COH il pourrait faire le buzz par la communauté...

surtout que cod c est de la merde À répétition, le même jeu relooké 6 fois ( je crois). mais bon ca c est juste une opinion je suis plus bf que cod

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Il semblerait que dans le CoH2 les char ennemis puissent être capturés? C'est une chose que j'aurais aimé dans les opus actuels. Voir les désignés à l'équipage grimper dans le bestiau après une réparation du génie si nécéssaire et dans la mesure du raisonnable (ou le quitter lorsqu'il est irrémédiablement hors de combat). Pour le dernier cas, ça supposerait un nouveau skin intermédiare de char juste un poil en vrac avec le canon bas. Une touche de justesse en plus sur le champ de bataille. Miam!

Ca c'est très cool dans Men of war et même d'autres vieux jeux du genre. Pour la parenthèse MoW.. De joiles choses mais les personnages... Aîe aïe aïe! Les soldats de toutes les factions ont réellement des problèmes d'hémoroïdes au dernier stade. Démarches de Robocop qui visent tous de la même manière en pivotant sur un push pin. Voilà qui gâche tout. Très loin de la qualité d'animation et de skin de CoH . Un vrai régal de voir les unités en cam rapprochée se déplacer en regardant derrière eux/louvoyant/marquant des poses ou surpris par l'explosion de munitions dans une épave de char (blitzkrieg).

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Ouaip on pourra capturer les chars dans Coh2 mais apparemment d'après des testeurs c'est pas si facile il faut du temps pour réparer le char et ce temps est assez long.

Pour l'animation des personnages il est vrai que l'animation a toujours été bluffante sur COH1 pour un RTS

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Dans la vidéo qui a été enlevé sur youtube, j'aurais bien aimé que les développeurs poussent les animations jusqu'au bout quand des soldats rentrent dans une maison ou quand ils grimpent dans un char. Enfin c'est peut être trop compliqué à faire, je ne sais pas.

J'espère aussi qu'on ne sera plus bloqué par une mg parce que le char ne veut pas rouler dessus, où que le char préfère ralentir plutôt que d'écraser des ennemis, que les armes disparaissent souvent quand tu perds ou tues des unités au lieu de se retrouver sur le sol, que tes soldats restent coincés dans une zone de la map lors de leur retraite, que tes véhicules s'immobilisent tout seul alors qu'ils devraient avancé, que ton char soit bloqué dans un autre de tes char, enfin bref pleins de corrections qui amélioreraient grandement le gameplay selon moi.

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    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
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