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Company of Heroes France

[Tournoi][2v2] World Vaccine Race


Mithiriath

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Tournoi organisé par @GrosMatou, Psymon et Viktor Reznov.

Message de GrosMatou (que vous pouvez contacter ici ou sur Discord) :

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🏆 🏆 WORLD VACCINE RACE 🏆 🏆

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Vous prenez du poids ? Vous êtes aussi imberbe que Psymon` ? Un rien vous agace ?
Ne cherchez plus vous avez un cancer généralisé en phase terminale ou un rhume.

Face à ces symptômes qui semblent toucher de plus en plus de personnes le gouvernement a annoncé la vaccination de toute la population ! Mais qui aura le vaccin en premier ?! 🤔

Nadine Morano a annoncé qu'un tournoi 2v2 par niveau aura lieu le 25 et 26 avril prochain afin de déterminer qui sera le couple à être immunisé en premier, malin!

En plus de ce vaccin un magnifique stylo seringue vous sera offert par big Pharma.

Amen. :BlessRNG:
Homéopathiquement vôtre.

Lien pour l'inscription : https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScnFMuGSyCVmKpHXhnqw1q4Su-2ksxuk3vClN_TDFe_JL3a5Q/viewform

 

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Message de GrosMatou :

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Breaking News

NOUS SOMMES ENCORE EN GUERRE !! 👀

Oyé Oyé la populace, gueuses et gueux, le gouvernement va procéder à une stratégie de déconfinement.

Pour cela des 2v2 auront lieu entre gens de même classe sociale afin d'offrir une chance d'accès à la vie extérieure via des poules de 4.

Tout d’abord, chaque couple se verra assigner un numéro afin d'identifier le bétail. 🐄

Toutefois un système de points vous suivra tout au long de votre odyssée. En cas d’une égalité (ce qui n’arrivera jamais) l'équipe ayant battu l'autre sera gagnante.

Face à la diminution du QI moyen lié aux pesticides les règles pour les points seront :

  • Vainqueur : 1 point colgate
  • Perdant : O point colgate

Les phases de Poules sont en BO1.
Les phases suivantes sont en BO3.

Personne ne sera éliminé suite aux phases de poules
Mais votre classement aura un grand impact sur le parcours que vous aurez dans le tournoi.

Il existe également un looser bracket, si vous êtes éliminé vous avez une chance de revenir dans la course.

Enfin, pour l’équipe n’ayant eu aucune défaite jusqu’en Finale, elle aura une victoire d’avance par rapport à son adversaire qui viendra du loser bracket. Amen :BlessRNG:

🗺️ Les cartes à utiliser en match sont les suivantes :

  • Rails et Métal
  • Route vers Karkov
  • Elst Outskirts
  • Région d’Eindhoven
  • Traversée des bois

RDV samedi 25 à 13h45

La porte-parole de L’Élysée annoncera un discours le samedi 25 avril à 13H45 afin de, entre autre, rassurer les gueux qui n'ont pas compris les règles ci-dessus, ça dégoûte...

Pour toute question relative au réglement merci de contacter le responsable à savoir Viktor Reznov.

Pour toute question relative à l'arbre du tounoi merci de mentionner Psymon.

Pour toute question relative à l'incompétence de psy et viktor merci de contacter @GrosMatou.

 

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Message de Psymon :

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Déroulement d'une partie

Règles générales

  • Toutes les factions ainsi que l'ensemble des commandants et des bulletins sont autorisés.
  • Pas de match miroir (axe vs axe ou alliés vs alliés)
  • En cas de Bug Splat / crash / deconnexion avant 5min, la partie est rejouée, au-delà, c'est au bon vouloir des deux équipes. Prévenir quoiqu'il en soit les organisateurs du tournoi.

Phases

  • Phase de POOLS : BO1 ;
  • Phase de tournoi : Double élimination - Winner bracket en BO3 et Loser bracket en BO1 (couleur orange) ;
  • Finale : BO5 (Gagnant du WB vs Gagnant du LB).

Paramètres d'une partie POOLS / BO1

Carte libre

  • Rails et Métal
  • Route vers Karkov
  • Elst Outskirts
  • Région d’Eindhoven
  • Traversée des bois

Déroulement du lancement de la partie

  • L'équipe placée au dessus dans l'arbre du tournoi lance le dé dans le salon #r-zéro avec la commande "!1d[0..1]" ;
  • Si le résultat est 0, elle choisit la carte et l'autre équipe son camp (Axe ou Alliés) ;
  • Si le résultat est 1, elle choisit son camp et l'autre équipe la carte ;
  • L'équipe qui a choisi la carte crée le lobby, choisit ses factions / commandants / bulletins puis invite l'équipe adverse ;

Paramètres de partie

  • Emplacements de départ : Coordonnées aléatoires
  • Condition de victoire : Position de victoire (500 points)
  • Mode observateur : Oui
  • Retard d'observateur : 5 Minutes (sans mdp)

Paramètres d'une partie BO3 / BO5

Carte imposée

1ère partie

  • L'équipe placée au dessus dans l'arbre du tournoi lance le dé dans le salon #r-zéro avec la commande "!1d[0..1]" ;
  • Alliés en position 1 et 2 ;
  • Axe en position 3 et 4 ;
  • Si le résultat est 0, c'est à l'autre équipe de choisir son camp (Axe ou Alliés) ;
  • Si le résultat est 1, elle choisit son camp ;
  • L'équipe ayant choisi son camp, crée le lobby, choisit ses factions / commandants / bulletins puis invite l'autre équipe.

2nd partie

  • Même carte que la 1ère partie ;
  • Alliés en position 1 et 2 ;
  • Axe en position 3 et 4 ;
  • L'équipe qui a joué Alliés en 1ère partie passe Axe et inversement ;
  • L'équipe qui a créée le lobby en 1ère partie, choisit ses factions / commandants / bulletins puis invite l'équipe adverse ;

3ème et 5ème partie

  • Appliquer la procédure de la section "1ère partie" ;

Paramètres de partie

  • Emplacements de départ : Coordonnées déterminées
  • Condition de victoire : Position de victoire (500 points)
  • Mode observateur : Oui
  • Retard d'observateur : 5 Minutes (sans mdp)

Fin de partie

Après chaque fin de match, l'équipe gagnante devra publier dans le salon #replay :

  • une capture d'écran des statistiques avec les VP ;
  • le numéro de tour (pools, huitième, quart, ...) ;
  • le nom des deux équipes ;
  • le nombre de VP des deux équipes ;
  • le fichier replay ;

Exemple de nommage : Pools-Equipe1_(500)_VS_Equipe2_(0)

 

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Message de GrosMatou :

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 🗞️ JOURNAL OFFICIEL  🗞️

Bonjour à tous, désolé pour le retard Christine s'est mise en RTT du coup jean luc était responsable de l'édition de la liste d'accès au vaccin mais il lui fallait l'accord du ministère de l'agriculture, de la DGS et de la DDRPTU.

Ainsi les grands vainqueurs se verront administrer la dose test anti covid 19, à savoir Pancho et Noobyx
Bravo à eux !! 🏆

Merci à tous pour votre participation ! Quasiment pas de retards ni de pleurs.

Dans l'ensemble les retours sont positifs, on a vu des games accrochées dans toutes les poules ce qui est bon signe 🙂

Merci à Viktor Reznov pour avoir jeté un coup d’œil sur l'organisation
Merci Psymon pour avoir fait joujou avec les formules de l'excel
Merci Mithiriath pour sa participation

Merci aux casteurs avec comme chef de file @Pepaus au vu des nombreux retours positifs reçus !!

Et enfin à tout les participants, on était nombreux, avec des niveaux variés et un bon état d'esprit général 🙂

PS : c'est un stagiaire qui écrit, il peut donc y avoir des fautes d'orthographes

📰 Axe op. Fin de communiqué.

Amen :BlessRNG:

 

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  • 3 weeks later...

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    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
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