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Company of Heroes France

[Tuto - Mapping] Les bases du WorldBuilder


soronelite

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Salut :)

Je vais vous proposer ici un regroupement de 2-3 tutos que j'avais fait il y à un certain temps ! Ils ont pour but de vous apprendre les bases du WorldBuilder => L'éditeur de map de CoH.

En toute logique il devrait être a peu de chose près le même sur CoH2, et je pense qu'il est similaire à celui des DoW.

Ouvrir l'éditeur de map de Company of heroes

Il suffit tous simplement d'aller dans le répertoire d'installation du jeu !

Par défaut :

Xp : C:Program FilesTHQCompany of Heroes

Seven : C:Program Files (x86)THQCompany of Heroes

Une fois dans le dossier Company of heroes cherchez le fichier WorldBuilder

Et voila votre éditeur de map ! Double-cliquez dessus pour le lancer.

Conseil pratique : Faite un clic droit sur WorldBuilder puis "créer un raccourci" puis placez ce raccourci sur votre bureau ;)

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Créer votre première map

Comme son nom l'indique ce tuto va vous apprendre à créer votre première map dans company of heroes !

Tout d'abord ouvrez le Worldbuilder puis en haut à gauche cliquez sur file puis sur New.

Cette fenêtre s'ouvre :

(Les screen date, c'est donc sous Xp, mais il n'y a aucun changement d'interface avec seven)

tc110.jpg

Elle va vous servir à délimiter la taille de votre map !

Terrain size est la taille de votre map.

Playable Area est la zone dans la quelle vous pourrez jouer.

Cliquez sur OK

Voici votre map !

Vous ne voyez presque rien c'est normal !

Pour enlevez le brouillard de guerre, qui nous gène, cliquez sur Fog en haut a droite.

Puis pour délimiter votre zone de jeux cliquez sur Overlay puis Toggle show playable area

Voici le rendu:

tc210.jpg

Nous allons poser nos premier objets Important

Les QG ( cette map sera une map 1 VS 1 donc nous allons poser 2 QG)

Cliquez sur Objects placement (icône en haut au milieu : un arbre avec un personnage) :

Descendez un peu votre "menu" à droite pour trouver l'inventaire des Objects

Allez dans ebps, puis Gameplay. Cherchez Starting position, cliquez dessus.

Ceci est votre QG pour le poser sur la map cliquez droit sur l'endroit voulu.

Votre QG est en place !

Conseil pratique: Pour orienter vos objet sélectionnez le puis restez appuyez sur la touche MAJ vous pouvez alors orienter votre objet avec votre souris !

Il faut donc placer 2 QG ( de préférence, un à chaque "bout" de map ).

Il faut ensuite placer un map_entry_point sur votre map ! Ceci va permettre l'arrivée de renforts hors carte !

Il se trouve non loin au dessus du Starting position, placer le de la même manière mais mettez le sur un bord de la map (Ligne rouge).

Il faut, tout comme les QG, en placer un pour chaque équipe!

Une fois Vos QG et vos points d'entrées placés, sélectionner le 1er QG puis a droite dans Current sur players asignment sélectionnez Player 1. Faite de même pour le 1er point d'entrée!

Renouvelez l'opération avec votre 2éme QG et votre 2éme point d'entrée mais sélectionnez Player 2

Voila le résultat

tc310.jpg

Il ne nous reste plus grand chose a faire avant d'enregistrer votre map !

Dans la même catégorie que notre QG se trouve les fameux points de fuel/munitions/effectifs !

Je vais vous apprendre a placer 1 point et calculer les zones rapidement ( je reverrai cette partie en détail dans un autre tuto) pour pouvoir sauvegarder votre map ;)

Placer sur votre map un Manpower_resource_point ( désormais vous savez comment placer un objet sur votre map ;) )

Cliquez ensuite sur TER en haut puis sur Calculate voronoi

Nous allons pouvoir sauvegarder !

Allez de-nouveau dans file puis sur Save as

Sauvegardez dans MP avec le nom de votre choix (pour ma part tuto_map)

Ensuite cliquez encore dans file puis Export package (ceci va compresser votre map en .sga)

Voila votre map est sauvegardée :)

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Les drapeaux de ressources

Dans ce tuto je vais vous apprendre à placer des drapeaux de ressources et à créer des zone basique.

Placer des drapeaux et calculer des zones basiques

Toujours dans notre map "Tuto_map" vous allez désactiver le Fog pour avoir une meilleur visibilité, ensuite assurez vous que l'option Overlay est bien active.

Vous aller ensuite cliquer sur l'onglet TER et vous devriez voire apparaitre ceci :

tutoma10.jpg

Ce que vous voyer ce sont les zones de vos drapeaux. Elles ont toutes une couleurs différentes pour se différencier les unes des autres.

L'étape qui va suivre vas vous présenter les 3 types de drapeaux, comment les placer puis comment calculer de nouvelles zones.

Pour commencer ouvrez l'onglet Object Placement (le petit homme rouge devant un arbre), déroulez l'onglet ebps, puis Gameplay

Faite défiler et cherchez Munition_point :

Vous pouvez voir :

-Muntion_point : Drapeau de munition qui vous rapporte Peu de munitions

-Muntion_point_high : Drapeau de munition qui vous rapporte Beacoup de munitions

-Muntion_point_medium Drapeau de munition "Normale"

Sélectionnez par exemple Muntion_point_medium puis faite clic droit sur la map la ou vous voulez le placez.

Pour ce tuto j'en place un de chaque coté de la map, prés des QG

A éviter : Évitez de placer des drapeaux de ressource trop prés des QG, lors de la génération d'une zone basique ils peuvent diminuer votre zone de QG.

Faite défiler à nouveau pour trouver ceci:

-fuel_point : Drapeau de carburant qui vous rapporte Peu de carburant

-fuel_point_high : Drapeau de carburant qui vous rapporte Beacoup de carburant

-fuel_point_medium Drapeau de carburant "Normale"

Sélectionnez par exemple fuel_point_medium puis faite clic droit sur la map la ou vous voulez le placez.

Pour ce tuto j'en place un de chaque coté de la map, prés des QG

Voici le résultat :

tutoma10.jpg

Pour finir, vous aller de-nouveau aller dans l'onglet TER puis cliquez sur Calculate voronoi.

tutoma11.jpg

Voilà vous avez appris les bases du worldbuilder ! :D

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    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
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