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Iron Harvest - Nouvelles


Mithiriath

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DevBlog #12 : https://kingart-games.com/article/57-iron-harvest-devblog-12-april-2019

On a le fin mot de l'histoire, King Art Games (le développeur du jeu) aura comme éditeur Deep Silver (éditeur derrrière les jeux : Metro, Saint's Row, Dead Island, Kingdom Come: Deliverance, Wasteland 2, Pathfinder: Kingmaker, ...). Comme annoncé au début King Art gardera le contrôle sur le jeu. Les devs sont aussi en train de voir s'ils peuvent sortir les outils qui permettraient de créer un éditeur de carte via le moteur Unity.

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DevBlog #15 : https://kingart-games.com/article/61-iron-harvest-devblog-15-july-2019

Au programme :

  • Une nouvelle carte 1v1 "Oil-spill" (Marée noire) :
  • Présence du studio à la Gamescom 2019 (Hall 9 - Stand Deep Silver pour les chanceux qui y vont) du 21 au 24 août. Les devs. feront de nouvelles annonces et montreront lors de cet événement plus de détails sur le jeu qui sera d'ailleurs jouable dans une version mise à jour par rapport à l'alpha 2.
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DevBlog #16 : https://kingart-games.com/article/63-iron-harvest-devblog-16-august-2019

Au programme :

  • Trailer du jeu présenté à la Gamescom :
  • Confirmation que le jeu ne sera pas exclusif à un magasin. Il sera disponible sur Steam (https://store.steampowered.com/app/826630), GoG (https://www.gog.com/game/iron_harvest) et d'autres magasins pour PC ainsi que les magasins respectifs de la PlayStation 4 et de la Xbox One pour console ;
  • La date de sortie du jeu a été fixée au 1er septembre 2020 soit quelques mois de retard par rapport à la période précédemment annoncée (fin 2019). Ce temps va permettre aux devs de terminer le jeu dans de bonnes conditions (ie. éviter/réduire le crunch) ;
  • La Beta est prévu pour mi-décembre ; Les personnes ayant pris le pack permettant d'avoir accès à la Beta auront accès à l'Alpha début septembre ;
  • Mise à jour de l'Alpha de 1,7Go du 19/08/2019 :
    • Serveurs multijoueur de nouveau ouvert ;
    • Ajout de la nouvelle carte 1v1 "Oil-spill" présentée dans le DevBlog #15 ;
    • Ajout des voix quand on sélectionne et donne des ordres aux unités ;
    • Ajout d'un mecha par faction ("Le 21/08/2019 sur le Discord officiel - [IH] The Iron Doctor : Sadly, there are no new mechs in the game. This was a miscommunication in the DevBlog. Turns out they’re not quite ready yet and got caught up in all the excitement of the announcements and Alpha 3 release.") ;
    • Ajout du lance-flammes ;
    • Ajout du mortier pour l'infanterie ;
    • Les unités d'infanteries peuvent maintenant occuper les bâtiments ;
    • Résolution de bugs et petites améliorations.
  • Tobi connu comme le porte-parole de Kingdom Come: Deliverance (Warhorse Studios) rejoint l'équipe de Deep Silver (éditeur de Kingdom Come et Iron Harvest). Il va les aider en terme de relation public et communauté durant la Gamescom et après.
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Source Discord officiel d'Iron Harvest le 19/08/2019 :

[23:58][IH] Julian:

Thank y’all for joining the live stream. Highly appreciated. Work on the convention starts tomorrow 8am with the amazing Jakub, who will join me for the day. Another small announcement will follow tomorrow as well. Something ... RUSVIET.

 

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Alpha - Hotfix du 23/08/2019 :

Citation

Let us know if you notice an improvement :

  • Re-added textures to destroyed advanced barracks.
  • Fixed game crashed that occurred when medics get a move order after building a field hospital.
  • Bunker blueprints no longer unveil fog of war.
  • Fixed the issue causing units to fire at empty ruins that were former occupied houses.
  • When a selected building gets fully constructed the training option now instantly appears.
  • The visualization of the order queue has been fixed when queueing build orders.
  • Flamethrowers have realized that paraffin works better than metal for ammo and so they now no longer sound like an MG 🙂
  • Challenge Map is no longer loaded, if nothing is selected, when starting a skirmish.
  • Menu text doesn’t stay white after being pressed.

Quick reminder: Although the web-shop is closed, you can still upgrade your edition in the “My King-Art” section of our website www.iron-harvest.com

Source : Discord officiel

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  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

DevBlog #17 : https://kingart-games.com/article/64-iron-harvest-devblog-17-september-2019

Au programme :

  • Les personnes ayant achetées l'accès à la beta ont maintenant aussi accès à l'alpha ;
  • Le 6 octobre, Tobi (relation public et communauté) présentera l'alpha durant l'Igromir 2019 à Moscou ;
  • Mise à jour de l'alpha :
Citation

Gameplay

  • Bunkers target preferences have been improved.
  • Troop-transports no longer have designated rear armor.
  • Flamers no longer ignore medic tents.
  • Infantry units now stays selected when changing to weapon systems.
  • Multiple Infantry units can now be reinforced when selected at once.
  • Garrisoned infantry now receives damaged, even if the damage is very small.
  • Infantry no longer ignore suppression when given a melee attack order.
  • General performance improvements.

Balance

  • Flamers damage has been increased and HP slightly increased to reflect a decrease in there movement speed.
  • Polania recon mech now deals less damage against light and medium armor.
  • Grenade damage against light armor has been reduced.
  • Medic XP gained from healing has been dramatically decreased.
  • Veterancy and Elite thresholds for Infantry have increased.

Bugs

  • Flamers now produce flames from the nozzle of their guns and not the center of the map.
  • Profile is no longer always selected in the main menu, even when the player clicked on something else.
  • Units inside a Polania Troop-transport Mech no longer cause FPS drop when firing.
  • Multiplayer chat should now work properly, except during loading screens.
  • In the multiplayer match loading screen tool-tips can now be cycled.
  • Destroying bunkers when garrisoned units are shooting from within no longer causes errors.
  • Saxony infantry no longer stay crouched when shooting from cover and then are ordered to stand up and move.
  • Simultaneous garrisoning from two different players now is handled gracefully.

Additions

  • We've returned the Deserted Tracks 1v1 multiplayer map.
  • Saxony structures now have shouts.
  • Added default annihilation victory option that is disabled and always toggle on.
  • Game settings no longer reset when changing the map selection.
  • The bug report and feedback button are back on the main menu!
  • Discord and Reddit community icons also added to the main menu.

 

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  • 4 months later...

DevBlog #18 : https://kingart-games.com/article/65-iron-harvest-devblog-18-october-2019

Au programme :

  • Poznan Gaming Arena : Tobi accompagné d'autres membres de Deep Silver étaient à Poznan (Pologne) pour que les visiteurs du salon jouent au jeu ;
  • Que fais-tu ? : 42 personnes de l'équipe de dév. expliquent en quelques lignes le sujet de son travail du mois passé.
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DevBlog #19 : https://kingart-games.com/article/66-iron-harvest-devblog-19-november-2019

Au programme :

  • G-star2019 : Julian était à Busan (Corée du Sud) pour que les visiteurs du salon jouent au jeu ;
  • Fortification : Les dév. ont ajouté le bunker qui vient de 3 façons : non armé, avec une mitrailleuse ou avec un canon anti-mecha.
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DevBlog #20 : https://kingart-games.com/article/67-iron-harvest-devblog-20-december-2019

Au programme :

  • Beta : Lancement fin février 2020/début mars 2020. La faction Rusviet sera jouable ;
  • Cartes : À la sortie du jeu, il y aura 21 cartes tirées de la campagne solo. Il y aura aussi des cartes multijoueurs et de défis ;
  • Sortie physique : Le jeu sortiera aussi sur support physique.
  • GNU/Linux : Les dév. vont essayer de rendre le jeu compatible mais pas de promesse. Plus d'infos à ce sujet mi 2020 ;
  • MacOS : Même réponse que pour Linux. Le soucis par contre est que beaucoup de MacBooks n'ont de carte graphique assez performante pour faire tourner le jeu ;
  • Accès Beta : Les dév. n'ont pas encore décidés si l'accès à la Beta sera vendu/ouverte pour les personnes n'ayant pas soutenu le projet (Kickstarter ou achat sur le site du jeu) ;
  • Demo : Il y aura peut être une démo du jeu ;
  • Prix : Le prix final des différents versions du jeu n'est pas encore annoncé ;
  • Nintendo Switch : Pas de version du jeu sur cette console.
  • PS5 et Xbox Serie X : Les dév. ne savent pas encore si le jeu sortira sur les prochaines consoles ;
  • Google Stadia : Les dév. ne savent pas encore si le jeu sortira sur cette plateforme ;
  • Feuille de route : Pas encore d'annonce précise concernant la stratégie sur l'ajout de contenu après la sortie du jeu. Cependant il y aura la mini-campagne en DLC (objectif kickstarter - gratuit pour les soutiens du kickstarter), de nouvelles cartes et modes de jeu. Les dév. vont essayer de fournir un éditeur de carte. Ils ont une vision à long terme du support du jeu ;
  • Tournois : Il y aura un tournoi pendant la phase de Beta. Après la sortie du jeu, les dév. essayeront de supporter les organisateurs de tournoi (prix) suivant l'intérêt de la communauté ;
  • Compétences : Les unités ont plusieurs niveaux et beaucoup d'entre elles ont une nouvelle compétence lorsqu'elles passent au niveau supérieur. Par contre, il n'y aura pas de choix entre 2 compétences contrairement aux héros qui pourront passer au niveau supérieur sur une compétence  particulière durant la campagne ;
  • Campagne : Jouabilité d'environ 20h ;
  • Nombre d'unité maximal : Environs 15 unités ;
  • Bâtiments de production : Il y aura 3 types : un pour l'infanterie, un autre pour les exo-squelette et système d'armes et le dernier pour les mechas tout deux améliorables ;
  • ...
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DevBlog #21 : https://kingart-games.com/article/73-iron-harvest-devblog-21-january-2020

Au programme :

  • Grande carte : Les dévs. ont créés une carte 3v3 qui fera surement partie de la Beta et ils testent la faisabilité (niveau performance) du format 4v4 ;
  • Cycle jour/nuit : Nous pourrons choisir l'heure du jour et le temps pour les parties multijoueur et escarmouche. Ils n'ont pas encore tranché pour savoir si le temps aura un effet sur le gameplay ou sera purement cosmétique ;
  • Unités lourdes : Il y a par exemple les bunkers et des mechas lourds ;
  • Exo-squelette : Chaque faction a au moins un unique exo-squelette et il a des héros en plus de Gunther qui ont des améliorations ;
  • ...
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  • 3 weeks later...

La date de sortie de la Beta a été décalée à mi-mars et la faction Rusviet sera probablement dans la Beta 2 qui sortira peu de temps après.

Citation

[9:36 PM] [IH] The Iron Doctor: Beta is mid-March and Rusviets are likely to be in Beta2 shortly afterwards, their requiring more work/polish.

Source : https://discordapp.com/channels/418426783294029824/421693067662458881/677251637894578178

 

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DevBlog #22 : https://kingart-games.com/article/74-iron-harvest-devblog-22-february-2020

Au programme :

  • Date Beta : Lancement finalement dernière semaine de mars 2020 ;
  • Contenu Beta :
    • Les 5 premières missions de la campagne avec la faction Polonia et l'héroïne Anna ;
    • Ajout de 2 nouvelles cartes escarmouches/multijoueurs ("Crash Site" en 2v2 et "Restless Woods" en 3v3) en plus des cartes déjà présentes : "Deserted Tracks" (1v1), "Border River" (1v1 - celle dans la vidéo), "Oilspill" (1v1) et "Industrial Area" (2v2) ;
    • 2 nouveaux mechas lourds (SKS 300 Kaiser pour la Saxonie et PMZ-24 Tur pour la Polonia) et quelques héros ;
    • Les unités d'infanterie pourront passer par dessus les murets.
    • La faction Rusviet sera probablement dans la Beta 2 qui sortira peu de temps après ;
  • Pax East 2020 : Tobi sera à cette convension jeux-vidéo à Boston (USA) du 27 février au 1er mars.
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    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
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