Aller au contenu
Company of Heroes France

Comment devenir top 50 3v3/4v4 USF


Recommended Posts

Je viens de passer 31ème en 4v4 US, et je suis 52ème en 3v3.

Du coup, voici les conseils que je donne à ceux qui veulent progresser; dans toutes les situations où vous êtes forcés à la confrontation directe dès le début pour gagner du territoire, surtout en 4v4, vous aurez souvent besoin de faire deux mortiers très rapidement (en deuxième et troisième unité) contre la wehr, et parfois un mortier contre l'OKW (s'il faut déloger une unité d'un bâtiment).

Le début de partie est parfois très difficile, surtout en 4vs4 contre la wehrmacht, car il y a de bonnes mgs en face dès le début, protégées par des grenadiers et des mortiers... Ou parfois, des OKW prennent place dès le début dans des bâtiments clés grâce aux ingénieurs, prennent l'avantage, puis font deux obusiers, et c'est très difficile de remonter la pente.

Mais contre la wher, si vous réussissez à éliminer le/les mgs adverses le plus vite possible (d'où l'intérêt du double mortier rapide), vous pourrez foncer avec vos fusiliers pour tuer les grenadiers (ils sont faibles à courte portée), et même éventuellement récupérer la mg que vous aurez tuée au mortier. Essayez d'avancer votre ambulance sur le champ de bataille pour vous renforcer et vous soigner, mais faites attention.

Le meilleur joueur fr de 1vs1 en USF (et même toutes factions confondues il me semble), Jérémy, me conseille le T2 (pour la M20 et les mgs) en 1v1, mais d'excellents joueurs utilisent le T3, aussi bien en 1v1, 2v2, 3v3 et 4v4. De mon point de vue, le T3 est l'idéal dans l'absolu (mais la situation est loin d'être toujours idéale); je vais expliquer pourquoi.

Quand vous faites le T2, vous êtes obligés de vous équiper en bazookas, tandis qu'avec le T3, vous faites le stuart et vous donnez le plus vite possible max bar aux fusiliers.

Vos fusiliers acquièrent donc la puissance de feu maximum le plus vite possible, et vous disposez non seulement des meilleurs armes antichar (canons at), mais aussi des obusiers légers... Un obusier léger peut être très gênant pour l'adversaire et avoir une énorme rentabilité (dégâts infligés/dégâts subis) grâce à sa longue portée.

Les fusiliers full bar (et équipés de grenades), les canons antichar et les calliopes sont en quelque sorte les trois unités USF les plus importantes et rentables; vous pouvez gagner une fin de partie avec cela seulement (et peut-être avec juste un jackson bien derrière les canons at). Les calliopes tuent l'infanterie adverse, les fusiliers finissent le travail et capturent les points, et les canons antichar avec munitions perforantes éloignent ou détruisent les tanks adverses avec une énorme rentabilité.

Bien sûr, il y a des cartes/des situations où le jeu USF est plus compliqué que cela. Sur une carte encombrée d'obstacles, les canons antichar perdent une partie de leur intérêt, il peut être difficile d'attaquer, etc. Du coup, vous aurez éventuellement besoin du Pershing au lieu du Calliope.
On peut utiliser d'autres commandants que celui qui donne le Calliope pour gagner la partie plus rapidement dans certains cas, par exemple avec l'aide d'une charge explosive bien placée, ou encore triple half track mortier rapide combiné à des canons at et des mgs alliées... Les commandants offrent des opportunités variées pour diversifier ses stratégies, mais le plus sûr en fin de partie sur beaucoup de cartes est généralement d'avoir le Calliope.

En fin de partie, comme sur coh1, les mgs ont tendance à se faire toutes exterminer par l'artillerie (d'où le manque d'intérêt du T2 dans l'absolu), mais il est vrai aussi que le T2 peut servir à tendre des pièges mortels avec la M20 (mine antichar) et être efficace en début de partie.

Enfin, il faut savoir que la pire faiblesse des USF est un combat contre l'OKW sur une carte pauvre en couvertures; il suffit au joueur OKW de spammer les kubelwagens puis de faire un Luchs le plus vite possible, puis un puma, pour vous vaincre... COH2, de même que le 1, n'est pas parfaitement équilibré, car un jeu asymétrique est impossible à équilibrer parfaitement, et les meilleurs joueurs profitent de cela à fond pour gagner...

Je compléterai peut-être ces explications plus tard.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

Salut,

Merci pour ton retour d'expérience et bonne continuation sur la route vers le top 10. :yaisse:

Les LMG M1910 sont pas mal aussi contre l'infanterie.

Ce qui peut être dur aussi en USF, c'est de contrer un gros rush car en faisant T3, on n'a pas les unités pour suppresser/clouer au sol les unités ennemis. Avoir un bon coéquipier comme support est aussi un point non négligeable. ^^

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Réseaux

    Discord  Facebook  Steam  Twitter  Twitch  YouTube
  • Sujets

  • Messages

    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
×
×
  • Créer...