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Company of Heroes France

[Achat] Différences entre les versions (standalones, DLCs, offres groupées) de CoH 2


Mithiriath

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Salut,
 
Vous voulez vous sortir de cet imbroglio de standalones, DLCs et offres groupées de CoH 2, vous êtes sur le bon topic.

Notation :

  • DLC = Downloadable Content = Contenu téléchargeable.
  • SA = Standalone = Autonome. Un standalone est un jeu indépendant qui ne nécessite pas le jeu de base (CoH 2) pour fonctionner.

Topo

4 standalone :

  • Company of Heroes 2 (alias CoH 2 - le jeu de base) ;
  • Company of Heroes 2 - The Western Front Armies (alias CoH 2 - TWFA) ;
    • Company of Heroes 2 - The Western Front Armies : Oberkommando West ;
    • Company of Heroes 2 - The Western Front Armies : US Forces ;
  • Company of Heroes 2 - Ardennes Assault (alias CoH 2 - AA) ;
  • Company of Heroes 2 - The British Forces (alias CoH 2 - TBF) ;

4 DLC (nécessite d'avoir CoH 2 - le jeu de base) :

  • Company of Heroes 2 - Digital Collector's Edition Upgrade ;
  • Company of Heroes 2 - Southern Fronts Mission Pack ;
  • Company of Heroes 2 - Victory at Stalingrad Mission Pack ;
  • Company of Heroes 2 - Case Blue Mission Pack ;

1 DLC (nécessite d'avoir CoH 2 - AA) :

  • Company of Heroes 2 - Ardennes Assault : Fox Company Rangers.

3 offres groupées (bundle/package) :

  • Company of Heroes 2 - Digital Collector's Edition ;
  • Company of Heroes 2 - Master Collection ;
  • Company of Heroes 2 - All Out War Edition ;

Tableau récapitulatif

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Les différences en détails

Les textes viennent principalement des fiches Steam des jeux.

# STANDALONE

Company of Heroes 2

Contenus

  • Campagne
  • Théâtre de Guerre
    • Opération Barbarossa - 4 types de mission différentes :
      • 4 scénarios coop
      • 6 défis solo
      • 1 bataille IA en solo
      • 7 batailles IA en coop
  • En ligne & Escarmouche
    • Parties auto. contre joueurs
    • Parties auto. contre IA
    • Créer une partie personnalisé
    • Liste de parties publiques

Fiche

Révélation

À propos du jeu

Durant les heures les plus sombres que le monde ait connues, vous incarnez un général de l'Armée rouge soviétique, retranché dans une guerre de position meurtrière afin de libérer la Mère patrie russe des envahisseurs ennemis.

Nous sommes en 1941, au commencement de ce qui deviendra le conflit le plus sanglant de la Seconde guerre mondiale, totalisant plus de 14 millions de militaires morts.

Soyez le témoin des luttes de l'Armée rouge passant d'une défaite annoncée à un triomphe incroyable face à l'Allemagne sur la scène la plus difficile et la plus coûteuse de la guerre, le front de l'est.

Vos tactiques militaires ont le pouvoir de faire basculer le conflit. Engagez-vous dans un combat tactique qui vous imposera comme chef militaire et comme détenteur de la puissance de l'empire soviétique alors que vous vous battez pour atteindre Berlin.

La Mère patrie nous appelle !

Caractéristiques principales

Un palmarès prestigieux – le jeu de stratégie le mieux noté de tous les temps revient avec un opus offrant une expérience militaire inédite qui va une fois de plus révolutionner le genre.

Le moteur Essence 3.0 – une technologie de pointe qui non seulement améliore la qualité graphique et la précision mortelle des combats grâce au nouveau système TrueSight™, mais offre également avec le système inédit ColdTech™ des conditions climatiques dynamiques qui changeront à jamais la face des jeux de stratégie militaire.

Du sang dans la neige – prenez le commandement de la célèbre Armée rouge sur le front de l'Est et repoussez l'envahisseur nazi au sein d'une guerre idéologique.

Une guerre tactique – développez et mettez à profit vos nouvelles compétences de commandant et assistez à la brutalité des batailles du front grâce aux nouvelles tactiques de combat dynamiques.

Des combats en ligne intenses – grâce à l'excellent mode multijoueur en coopération ou en opposition que tous les fans sont en droit d'attendre de la part d'un jeu de qualité acclamé par la critique.

Résumé :

Vous aurez droit de jouer les factions Wehrmacht et Soviétiques sur 24 cartes officielles (vous pouvez en télécharger d'autres via le WorkShop) du front de l'Est ainsi que sur les modes de jeu suivants :

Détails sur le contenu solo/coop

Révélation

Campagne

Prenez le commandement de l'Armée rouge alors qu'elle lutte pour repousser la machine de guerre de l'Axe. Depuis l'hiver russe tristement célèbre de 1941 jusqu'à la chute de Berlin en 1945, menez vous troupes à la victoire en traversant le conflit le plus meurtrier de l'histoire de l'humanité. Vivez les combats, l'héroïsme et le sacrifice de la guerre sur le Front de l'Est.

Théâtre de Guerre : Opération Barbarossa

À propos de l'Opération Barbarossa

Le IIIième Reich lance son invasion de l'Union soviétique le 22 juin 1941. Baptisée "Opération Barbarossa", cette attaque d'envergure mobilise plus de 4 millions de soldats de l'Axe et oblige les Soviétiques à utiliser toutes leurs ressources pour arrêter l'ennemi.

Scénario coop : Guerre des blindés de Brody

BRODY, UKRAINE, URSS
Fin juin 1941
 
L'invasion de l'Union Soviétique par les Allemands démarre. Le groupe d'armées Sud de la Wehrmacht pénètre en Ukraine en écrasant les forces de l'Armée rouge.
 
Le premier détachement de Panzers du Maréchal Kleist se dirige vers Kiev en traversant la Bug. Six corps mécanisés de l'Armée rouge sont mobilisés pour contrer l'attaque aux alentours de Brody.
 
La progression des Panzers doit être enrayée, coûte que coûte.

Scénario coop : Général Hiver

PÉRIPHÉRIE DE MOSCOU, RUSSIE, URSS
Début décembre 1941
 
L'offensive allemande en Union Soviétique s'arrête aux portes de la capitale russe. L'hiver, qui n'avait pas été aussi froid depuis 50 ans, et le sacrifice d'innombrables défenseurs soviétiques enrayent l'opération Typhon de la Wehrmacht.
 
À présent, dans la brutalité du blizzard, l'Armée rouge doit repousser les Allemands... quel qu'en soit le prix.

Scénario coop : Confrontation à Rostov

ROSTOV, RUSSIE, URSS
27 novembre 1941

Le rude hiver russe s'installe et réussit à faire ce que l'Armée rouge seule n'a pas pu faire s ralentir la progression de la Wehrmacht en Union soviétique.

La première armée de Panzers s’empare du point le plus à l’est du front, la ville de Rostov, où le Don se jette dans la mer d'Azov. Cependant, la manoeuvre l'épuise et la 37e armée soviétique lance une contre-attaque.

Hitler en personne ayant ordonné que la ville soit tenue, aucune retraite stratégique n'est envisageable

Scénario coop : Encerclement de Smolensk

SMOLENSK, RUSSIE, URSS
27 juillet 1941

L’opération Barbarossa, invasion allemande de l'Union soviétique, a tout juste un mois.

Le Maréchal Fedor von Bock dirige à présent son groupe d'armées Centre vers la ville de Smolensk. Il envoie le deuxième détachement de Panzers par le sud et le troisième par le nord.

L'Armée rouge fera tout son possible pour échapper à ce piège.

Défi solo : Froid hivernal

VALLÉE DE L'OKA, RUSSIE, URSS
Novembre 1941

La progression des Allemands en Russie soviétique ralentit enfin. Les fascistes sont aux portes de Moscou, mais ils sont surexposés et mal préparés à la rigueur de l'hiver nasse.

Une colonne blindée en route pour le siège de Moscou est brusquement surprise par une forte baisse de la température. Deux sections de fantassins de la garde endurcis sont envoyées pour éliminer les véhicules immobilisés avant que le temps ne s'améliore.

D’autres troupes se trouvent à proximité mais ne peuvent pas approcher tant que les Allemands tiennent un carrefour clé.

Défi solo : Tir indirect

KIEV, UKRAINE, URSS
Juillet 1941

La Wehrmacht envahit l'Ukraine et l'Armée rouge doit reculer si elle ne veut pas être anéantie. Cependant, elle ne laissera à ses ennemis aucune ressource qu'ils pourraient retourner contre elle.

Tandis que le gros des forces s'apprête à quitter Kiev, utilisez une force réduite pour détruire les structures précédemment occupées par les Allemands.

Défi solo : Défense hivernale

ENVIRONS DE LENINGRAD, RUSSIE, URSS
Décembre 1941

L'arrivée de l'hiver ralentit la progression des Allemands, mais c'est aux soldats de l'Armée rouge qu'incombe la tâche de résister aux assauts des fascistes.

Une poignée de soldats soviétiques doit défendre un point près d'un cours d'eau gelé.

Défi solo : Blitzkrieg

EST DE L'UKRAINE, URSS
Septembre 1941

L’opération Barbarossa, l’invasion allemande de l'Union Soviétique, est en cours et progresse à la vitesse de l'éclair. Les unités Panzers rapides pulvérisent les défenses de l’Armée rouge, et les Soviétiques sont désorientés.

Une fine colonne franchit largement les lignes ennemies et doit maintenant frapper au plus vite les cibles vulnérables avant que l’Armée rouge ne se ressaisisse.

Défi solo : Assassinat d'officiers

EN DEHORS DE MOSCOU, RUSSIE, URSS
Novembre 1941

La Wehrmacht ne rétablira pas l'entrainement systématique des tireurs d'élite avant 1942 (en grande partie en réaction à l'efficacité des tireurs soviétiques à Stalingrad), mais un petit nombre de Scharfschützen redoutables est déployé lors de l'opération Barbarossa.

Deux de ces tireurs d’élite sont assignés à une section de panzergrenadiers chargée de pénétrer les lignes soviétiques qui défendent Moscou.

Défi solo : Schildkrötenberg

VALLÉE DE PRIPIAT, BIÉLORUSSIE, URSS
Juillet 1941

Les Soviétiques lancent une contre-attaque agressive contre les forces de la Wehrmacht qui pénètrent en Biélorussie. Un grand nombre de soldats de l'Armée rouge s'approchent d’un quartier général protégeant les flancs allemands.

Ils comprendront vite pourquoi les grenadiers postés ici ont baptisé l'endroit Schildkrôtenberg, "la ville tortue".

Bataille IA en solo : Rivière Pripiat

VALLÉE DE PRIPIAT, BIÉLORUSSIE, URSS
Juillet 1941

La marche de la Wehrmacht à travers l'Ukraine et la Biélorussie continue inexorablement.

Rassemblez les forces de l'Armée rouge pour contrer l'assaut des Allemands au cœur de l'Union Soviétique.

Bataille IA en coop : Minsk

MINSK, BIÉLORUSSIE, URSS
Juillet 1941

L’invasion allemande a commencé et la capitale biélorusse de Minsk est dans le collimateur de la Wehrmacht.

Les défenseurs russes doivent contenir la progression des Allemands le temps qu'une contre-attaque soit organisée.

Bataille IA en coop : Approche de Moscou

VOLGA, RUSSIE, URSS
Novembre 1941

L’assaut allemand de Moscou continue et les Soviétiques, hommes et femmes, sont appelés à combattre.

La capitale ne doit pas tomber aux mains des fascistes !

Bataille IA en coop : Lignes de Moscou

ENVIRONS DE MOSCOU, RUSSIE, URSS
Décembre 1941

Le sang du peuple soviétique et le froid de l'hiver russe ont enrayé l'assaut allemand de Moscou.

À présent, l'Armée rouge doit organiser une contre-attaque pour priver définitivement la Wehrmacht de son objectif.

Bataille IA en coop : La Crimée

PÉNINSULE DE CRIMÉE, URSS
Octobre 1941

Le groupe d’armées Sud de la Wehrmacht descend la péninsule de Crimée séparant la mer Noire et la mer d'Azov. Leur cible est la ville de Sébastopol, où l’Armée rouge prépare une défense farouche.

Bataille IA en coop : Première Kharkov

KHARKOV, UKRAINE, URSS
Octobre 1941

L'Armée rouge entend défendre Kharkov contre la puissance de la Wehrmacht.

Une bataille sanglante attend les forces allemandes qui espèrent prendre la ville industrielle.

Bataille IA en coop : Approche de Leningrad

ENVIRONS DE LENINGRAD, RUSSIE, URSS
Novembre 1941

Bien que l'objectif principal de la Wehrmacht soit la prise de Moscou, la ville de Leningrad constitue également une cible de choix.

Le groupe d'armées Nord convoite la vieille capitale tsariste depuis le début de l'opération Barbarossa.

Bataille IA en coop : L'Oka

ENVIRONS DE TULA, RUSSIE, URSS
Novembre 1941

Alors que l'hiver glacial s’installe, la progression de la Wehrmacht en Russie ralentit considérablement. L'Oka est l'une des dernières barrières qui séparent le groupe d'armées Centre de Moscou.

Cependant, cette fois-ci, le froid favorise l'envahisseur, puisque le fleuve est maintenant gelé et franchissable.

Inclue les commandants suivants

Révélation

9 commandants Wehrmacht :

  • Doctrine de défense mobile
  • Stratégie Blitzkrieg
  • Stratégie de blindés Festung
  • Stratégie de blindés Jäger
  • Stratégie de défense (communauté)
  • Stratégie de soutien Festung
  • Stratégie d'infanterie allemande
  • Stratégie d'infanterie Jäger
  • Stratégie mécanisée allemande

10 commandants Soviétiques :

  • Arbre des capacités de défense (communauté)
  • Armée de choc soviétique
  • Armée de réserve soviétique
  • Armée soviétique de forces combinées
  • Tactiques d'armes combinées des fusils de la garde
  • Tactiques de choc avec véhicules lourds
  • Tactiques de coordination motorisée de la garde
  • Tactiques de front pour fusiliers de choc
  • Tactiques de guerre avancées
  • Tactiques Prêt-Bail

Company of Heroes 2 - The Western Front Armies

Ce SA n’inclue aucun contenu solo, ni Campagne ni Théâtre de guerre.

Contenus

  • En ligne & Escarmouche :
    • Parties auto. contre joueurs ;
    • Parties auto. contre IA ;
    • Créer une partie personnalisé ;
    • Liste de parties publiques ;
  • Factions :
    • USF ;
    • OKW ;
  • Commandants ;
  • Cartes.

En détails

Révélation

À propos du jeu

Sous le commandement du général Dwight D. Eisenhower, et malgré des pertes énormes, les US Forces ont débarqué sur les plages de Normandie et fait une percée jusqu'au cœur de l'Europe, repoussant la terrible machine de guerre allemande. Épuisée par les combats et dispersée sur le sol ennemi, cette armée faite de citoyens soldats bute contre des forces de vétérans, endurcis par quatre années de guerre. Face aux meilleures troupes allemandes, les US Forces combattent avec l'énergie du désespoir, faisant leur possible pour étirer les lignes de front.
 
D'une capacité d'adaptation à toute épreuve qui leur permet de résister en toute circonstance, les US Forces bénéficient d'une infanterie et de véhicules extrêmement polyvalents, leur structure de fond leur permettant de s'adapter aux constantes incertitudes des lignes de front.
 
Leurs véhicules blindés légers et moyens, comme le célèbre M4A3 Sherman, leur permettent de disposer d'une puissance de feu mobile suffisante pour appuyer les Fusiliers, pendant que les parachutistes d'élite et la puissance aérienne occupent l'ennemi derrière les lignes de front.
 
L'Oberkommando West ou/et les US Forces permettent de jouer à Company of Heroes 2 contre des joueurs du monde entier ainsi que contre l'IA. Lancez-vous sur le champ de bataille aux côtés des forces soviétiques alliées et combattez la Wehrmacht équipée d'Oberkommando West en modes multijoueur.

Éléments-clés

  • US Forces :

    Brandissez la puissance de l'armée Alliée d'Eisenhower avec de nouvelles compétences et stratégies.
     
  • Oberkommando West :

    Une toute nouvelle approche des forces allemandes apporte des compétences et des stratégies différentes sur le front.
     
  • Le front de l'Ouest :

    Étendez la guerre jusqu'au populaire front de l'ouest, qui comprend d'époustouflants environnements inédits, plus dynamiques et plus réalistes que jamais.
     
  • Nouvelles cartes :

    Huit splendides cartes viennent s'ajouter à la vaste collection de 23 cartes de Company of Heroes 2, ainsi qu'au millier de cartes créées par la communauté et disponibles sur le Steam Workshop.
     
  • Combat en ligne intense :

    Éprouvez la férocité sans précédent des stratégies de front et engagez des batailles intenses contre des adversaires du monde entier..
     
  • Chaque batailles à son histoire :

    Vivez la brutalité de la guerre sur le front comme si vous y étiez et contrôlez la bataille grâce à vos talents militaires.

Résumé :
 
C'est le premier standalone (SA) de CoH 2. Il ajoute les US Forces et l'Oberkommando West ainsi que 9 nouvelles cartes officielles (vous pouvez en télécharger d'autres via le WorkShop) avec un "environnement d'Europe de l'Ouest". Vous pouvez acheter le SA en tant que pack pour tout avoir ou acheter chaque faction séparément (toujours avec les cartes).
 
Même si vous n'avez pas acheté le SA vous pourrez tomber en partie classé contre les US Forces et/ou l'Oberkommando West et/ou sur les 8 cartes contenu dans ce SA ou inversement tomber sur l'armée Soviétique et/ou l'Ostheer et/ou des cartes de CoH 2 si n'avez que le SA. Vous pourrez bien sûr jouer contre l'IA seul ou entre amis.
 
Pour jouer en escarmouches contre l'IA ou en partie personnalisé avec des amis avec toutes les armées et toutes les cartes, vous devrez donc avoir les 2 jeux.
 
CoH 2 et CoH 2 : TWFA sont un seul et même jeu. La différence est que seul certains contenu du jeu (présent) seront débloqués en fonction des clefs ajoutés à Steam. Quand vous allez dans les propriétés de CoH 2 dans votre bibliothèque Steam puis dans l'onglet DLC, vous verrez apparaitre une ligne avec le nom du SA si vous l'avez acheté.
 
Inclue les commandants suivants si vous prenez le pack :

  • Oberkommando West - Stratégie de percée
  • Oberkommando West - Stratégie des forces terrestres de la Luftwaffe
  • Oberkommando West - Stratégie des opérations spéciales
  • US Forces - Compagnie aéroportée
  • US Forces - Compagnie de blindés
  • US Forces - Compagnie d'infanterie

Company of Heroes 2 - The Western Front Armies : Oberkommando West

Même contenu que Company of Heroes 2 - The Western Front Armies (voir ci-dessus) sauf que vous n'avez ni la faction U.S. Forces ni leurs commandants.

Company of Heroes 2 - The Western Front Armies : US Forces

Même contenu que Company of Heroes 2 - The Western Front Armies (voir ci-dessus) sauf que vous n'avez ni la faction Oberkommando West ni leurs commandants.

Company of Heroes 2 - Ardennes Assault

Ce SA ne contient que du contenu solo (pas de Théâtre de guerre). Plus d'infos dans ce topic.

Contenu

  • Campagne :
    • Ardennes Assault.

En détails

Révélation

Company of Heroes™ 2: Ardennes Assault ajoute un chapitre important à la série à succès. L'histoire de la Seconde Guerre Mondiale se poursuit: cette époustouflante campagne vous expédie sur les lignes de front de ce que Churchill décrivit comme « sans aucun doute la plus grande bataille américaine de la guerre. » Ce conflit décisif est connu sous le nom de la « bataille des Ardennes ».
 
Prenez le commandement des Alliés américains, affrontez tous les défis tactiques et heurtez-vous à l'impitoyable relief durant la manoeuvre offensive surprise que lança l'Oberkommando West lors de son retour en force. Vous serez aux premières loges pour observer la terrible bataille des Ardennes à travers le regard de trois officiers, et pour témoigner du calvaire qu'ils traverseront pendant la guerre. Leur avenir dépendra de vos choix... En temps de guerre, personne n'est à l'abri... et vos compagnies ne font pas exception. Admirez leur héroïsme face aux redoutables dangers, et trouvez le moyen de vous emparer de la position stratégique que représentent les Ardennes.

  • Campagne non linéaire

Prenez le contrôle d'une carte stratégique recouvrant les positions principales de la bataille des Ardennes. Choisissez l'ordre des missions et écrasez les puissantes forces allemandes pour renverser le cours de la guerre.

  • 18 nouveaux scénarios

Lancez-vous dans une campagne dynamique à travers le paysage des Ardennes. 11 missions et 7 combats inspirés de la bataille des Ardennes vous attendent. La campagne progresse avec des objectifs bonus qui changent selon la partie : vous pourrez ainsi rejouer comme jamais auparavant.

  • 3 compagnies phares

Prenez le commandement de la polyvalente section aérienne, de la téméraire infanterie mécanisée ou de la puissante unité de soutien, et choisissez celle que vous voulez déployer dans chaque mission. À la tête de chacune des 3 compagnies se trouve un officier différent, avec son propre style, ses perspectives et ses compétences.

  • Des résultats qui comptent

Réfléchissez bien à vos choix stratégiques : votre compagnie s'affaiblit entre chaque mission, et les conséquences s'en feront ressentir. Le niveau de vétéran acquis permet d'augmenter l'efficacité de toute la compagnie. À l'inverse, la perte d'unités ne peut que lui nuire. Si vous ne gérez pas les ressources correctement, vous risquez de perdre l'intégralité de votre section. Ce sont vos décisions qui façonnent l'issue de la bataille !

  • Personnalisation

Personnalisez chacune des 4 compétences de votre compagnie parmi 6 améliorations. L'arbre de compétences propose 72 niveaux d'amélioration, ce qui permet aux joueurs de spécialiser leurs commandants pendant toute la campagne.

Company of Heroes 2 - The British Forces

Ce SA n’inclue aucun contenu solo, ni Campagne ni Théâtre de guerre.

Contenus

  • En ligne & Escarmouche :
    • Parties auto. contre joueurs ;
    • Parties auto. contre IA ;
    • Créer une partie personnalisé ;
    • Liste de parties publiques ;
  • Faction :
    • Bristish Forces ;
  • Commandants ;
  • Cartes.

En détails

Révélation

À propos de ce jeu

Company of Heroes 2: The British Forces est le nouvel opus multijoueur de cette célèbre franchise de stratégie en temps réel sur la Seconde Guerre mondiale. Il offre une occasion idéale d'intégrer la communauté dynamique de Company of Heroes 2. Incarnez les irréductibles Britanniques et leur groupe disparate de soldats ! Force remarquable dans sa diversité, elle inclut les Anglais, les Écossais, les Gallois, les Irlandais ; tous fiers représentants du prolétariat comme de l'élite bourgeoise du Royaume-Uni. Sous le commandement de l'impétueux Sir Winston Churchill, ce mélange hétéroclite met ses différences de côté pour former la seule nation de l'Europe occidentale restante à échapper à l'emprise des forces de l'Axe, avant de conduire l'offensive finale avec les autres forces Alliées.

Les nouveaux joueurs auront également accès aux cartes de Company of Heroes 2 existantes, par le biais des matchs automatiques mais aussi grâce à la possibilité d'affronter toutes les factions en place. L'armée britannique comprend un tout nouvel arbre de techniques incluant une nouvelle infanterie, des armes d'équipe, des véhicules, des améliorations, des commandants possédant d'uniques compétences ainsi qu'un total de huit cartes multijoueur inédites répliquant des emplacements historiques de champs de bataille. Les combats atteignent un niveau d'authenticité jamais vu, avec l'ajout de la capture de mouvement pour les animations, ce qui améliore également toutes les armées publiées précédemment dans Company of Heroes 2. Avec l'introduction d'une nouvelle faction au style de jeu unique, The British Forces fait de Company of Heroes 2 la plateforme RTS sur la Seconde Guerre mondiale ultime pour les fans du genre.

Les points clefs

  • STYLE DE JEU UNIQUE
    Découvrez un arbre de techniques unique qui vous pousse à chercher constamment un compromis entre la mobilité et la défense, ce qui vous dote finalement presque de deux factions pour le prix d'une. Surprenez vos adversaires avec vos choix de développement et en configurant librement la fin du jeu.
     
  • UNITÉS ET COMPÉTENCES SPÉCIALES
    Du char lance-flammes Churchill Crocodile au planeur de la RAF, cette nouvelle faction introduit de nouvelles mécaniques de jeu avec une gamme de 15 unités singulières. En plus de cela, les commandants se voient attribuer des compétences originales déployées lors d'événements à la mise en scène impressionnante, utilisant au mieux les raids aériens et l'artillerie.
     
  • ARMÉE DE CARACTÈRE
    Un panel d'acteurs internationaux venus d'Angleterre, d'Écosse, d'Irlande, du Pays de Galles et de Nouvelle-Zélande donnent vie aux unités avec leurs accents bourgeois comme populaires. L'écriture des répliques audio des unités a également fait en sorte de mettre en évidence les différences régionales et les rivalités entre les sujets britanniques.
     
  • ANIMATIONS AMÉLIORÉES PAR LA CAPTURE DE MOUVEMENT
    La capture de mouvement ajoutée à la plupart des animations donne vie au champ de bataille comme jamais auparavant, et rehausse également tous les systèmes d'animation des anciennes armées.
     
  • NOUVELLES CARTES
    Huit nouvelles cartes sensationnelles augmentent la collection des cartes de Company of Heroes 2 déjà présentes, sans oublier les milliers de cartes créées par la communauté et disponibles sur Steam Workshop.
     
  • COMBAT EN LIGNE INTENSE
    Ressentez de manière inouïe la férocité du combat en première ligne et lancez-vous dans des batailles violentes contre des adversaires du monde entier.

 

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  • 2 months later...

# DLC

Company of Heroes 2 - Digital Collector's Edition Upgrade

Le DLC nécessitent le jeu de base Company of Heroes 2 pour fonctionner.

Elle contient tous le contenu de Company of Heroes 2 - Digital Collector's Edition sauf le jeu de base Company of Heroes 2.

La Digital Collector's Edition Upgrade sont pour ceux qui ont déjà Company of Heroes 2 et qui veulent le contenu en plus de Company of Heroes 2 - Digital Collector's Edition.

Company of Heroes 2 - Southern Fronts Mission Pack

Ajoute Vers les fronts du Sud (Southern Fronts) aux Théâtres de Guerre.
 
Le DLC nécessitent le jeu de base Company of Heroes 2 pour fonctionner.

  • Théâtre de Guerre
    • Vers les fronts du Sud - 2 types de mission différentes :
      • 2 défis solo
      • 8 batailles IA en coop

Détails sur le contenu solo/coop

Révélation

À propos du DLC

Durant la raspoutitsa de printemps au début de l'année 1943, l'armée rouge lança une série de contre-offensives contre les lignes allemandes au sud-ouest.

Prenez le commandement des deux factions dans une série de 10 défis et batailles, qui incluent dorénavant de nouvelles conditions environnementales, comme de la boue épaisse, qui affectent le déplacement des véhicules et les rend ainsi plus vulnérables.

Défi solo : Occupation

FLEUVE DNIEPR, RUSSIE, URSS
22 février 1943
 
Lançant sa contre-offensive contre l'Armée rouge, la Wehrmacht avance le long du fleuve. Une petite section isolée de vétérans doit prendre le
contrôle d'une place forte qui donne aux Soviétiques une emprise ferme sur la région. En la capturant et prenant son contrôle, la Wehrmacht pourra établir une position fortifiée contre l'Armée rouge et éliminer ses dernières forces.

Défi solo : Raspoutitsa de printemps

RÉGION DU DONBASS, UKRAINE, URSS
25 février 1943
 
La raspoutitsa de printemps a pris de court l'armée allemande. Ils sont mal équipés pour la boue profonde et ont des difficultés à se mobiliser. Menez une embuscade sur la divisions de blindés allemande piégée dans la boue avant qu'elle ne reçoive le soutien de l'infanterie et qu'elle se libère.

Bataille IA en coop : Le Général Boue

SUD-EST DE KHARKOV, UKRAINE, URSS
7 mars 1943
 
Les Allemands ont été repoussés vers le Dniepr et ont été forcés de se regrouper et de se réorganiser. Cependant, avec les gros risques que prit l'armée rouge, la Wehrmacht en profita pour lancer une contre-attaque et reprendre le dessus. Le retour de la Panzergrenadier Division Großdeutschland poussez au nord et traversez le territoire soviétique vers Kharkov.

Bataille IA en coop : Briser les lignes

OUEST DE LA RÉGION DU DONBASS, UKRAINE, URSS
19 février 1943
 
L'Armée rouge pousse vers l'ouest avec l'opération Gallop. Les défenseurs allemands, affaiblis après leurs pertes à Stalingrad, se replient vers le Dniepr. Le 19 février, l'Armée rouge franchit les lignes allemandes et se dirigèrent vers Zaporijia. Ayant beaucoup de territoire sous leur contrôle, les forces soviétiques doivent rapidement trouver les poches restantes de défenseurs allemands et les détruire.

Bataille IA en coop : Retraite vers le Donets

LE DONETS, UKRAINE, URSS
16 mars 1943
 
Quand les opérations Zvesda et Gallop réussirent à repousser les Allemands vers le Dniepr, les Soviétiques virent leur avantage s'écrouler lorsqu'ils perdirent les villes de Kharkov et Belgorod. En mauvaise posture, l'armée rouge se retira vers la rivière Donets. Les Soviets doivent maintenir leur position sur les rives du Donets contre l'invasion des forces allemandes sur terre, et des attaques de la Luftwaffe depuis les airs.

Bataille IA en coop : Division de Kharkov

NORD DE KHARKOV, UKRAINE, URSS
7 mars 1943
 
Dans leur avancée vers Kharkov, les forces allemandes doivent se diriger vers le nord dans le but d'éliminer les dernières poches de résistance soviétique. La Wehrmacht a déployé ses lourds blindés pour percer les défenses de l'Armée rouge et terminer de les encercler.

Bataille IA en coop : Fortes pluies

OUEST DE KHARKOV, UKRAINE, URSS
11 mars 1943
 
Les forces allemandes progressent à travers les périphéries à l'ouest de Kharkov. L'armée rouge se prépare à combattre l'assaut allemand blindé en approche, avec l'aide des emplacements antichars.

Bataille IA en coop : Pas de repli, pas de reddition

SUD-OUEST DE KHARKOV, UKRAINE, URSS
7 mars 1943
 
Les Soviets se sont soudainement retrouvés sur la défensive à cause de l'armée allemande, réorganisée, qui regagna en vigueur et commença à réclamer les territoires autour de Kharkov. Vous devez maintenir la ligne et arrêter la progression de l'armée allemande vers Kharkov. Vous disposez d'un effectif plus important, mais chaque soldat devra se battre jusqu'au bout. Le succès est vital, mais il n'y a pas de retraite possible !

Bataille IA en coop : Assaut sur le Donets

LE DONETS, UKRAINE, URSS
16 mars 1943
 
Après avoir repris Kharkov, l'armée allemande poussa vers l'est et reprit la zone alentour. L'Armée rouge recula et se replia sur une position de l'autre côté du Donets. Avec le soutien de la Luftwaffe, les Allemands doivent attaquer les forces soviétiques sur les bords de la rivière et sécuriser le territoire avant que l'Armée rouge ne puisse former une ligne défensive.

Bataille IA en coop : Traversée de Panzer

OUEST DE KHARKOV, UKRAINE, URSS
11 mars 1943
 
Après avoir été arrêtées lors d'une bataille sanglante contre les défenseurs de l'armée rouge, les forces allemandes se sont regroupées. Voulant profiter de la couverture qu'offre la nuit, elles se préparent à briser les défenses ennemies et à continuer leur assaut vers Kharkov.

Company of Heroes 2 - Victory at Stalingrad Mission Pack

Ajoute Victoire à Stalingrad (Victory at Stalingrad) aux Théâtres de Guerre.
 
Le DLC nécessitent le jeu de base Company of Heroes 2 pour fonctionner.

  • Théâtre de Guerre
    • Victoire à Stalingrad - 4 types de mission différentes :
      • 1 scénario coop
      • 2 défis solo
      • 2 batailles IA en solo
      • 1 bataille IA en coop

Détails sur le contenu solo/coop

Révélation

À propos du DLC

En hiver 1942, l'Armée rouge combattit vaillament pour protéger Stalingrad de la progression allemande, apparemment impossible à arrêter. Contre toute attente, les Soviétiques réussirent à stopper l'avancée fasciste et entreprirent de contre-attaquer avec les opérations Uranus et Saturne. Le succès de cette campagne piégea la 6e armée de la Wehrmacht à Stalingrad, et permit à l'Armée rouge de remporter la victoire qui changea la donne de toute la guerre.
 
Prenez le commandement de l'Armée rouge dans une série de scénarios, de batailles et de défis basés sur cette victoire historique. Vos décision stratégiques libéreront les Soviets des griffes de la défaite pour les mener vers une victoire écrasante.

Scénario coop : Tenaille de Kalatch

KALATCH, RUSSIE, URSS.
22 novembre 1942
 
L'Opération Uranus bat son plein. À présent, la gigantesque tenaille s'apprête à se refermer sur le hameau endormi de Kalatch-sur-le-Don, à quelque 70 kilomètres à l'ouest de Stalingrad. Le 26e corps de chars soviétique attaque par le nord, tandis que le 4e corps mécanisé approche par le sud. Les forces soviétiques doivent agir vite pour s'emparer des positions et des ressources clés de la ville avant de lancer l'attaque finale contre le pont stratégique enjambant le Don.

Défi solo : Raid de Tatsinskaya

AÉRODROME DE TATSINSKAYA, RUSSIE, URSS
24 décembre 1942
 
L'Opération Petite Saturne est en cours pour écraser les forces allemandes encerclées qui résistent à Stalingrad, mais l'appui aérien de la Luftwaffe permet à la 6e armée allemande prise au piège de rester bien approvisionnée. Le 24e corps de chars de l'Armée rouge s'enfonce en territoire ennemi. Il doit prendre l'aérodrome allemand de Tatsinskaya et détruire les appareils qui s'y trouvent.

Défi solo : Défense du pont

LE DON, RUSSIE, URSS
18 novembre 1942
 
Contrainte d'attendre l'aviation, l'Armée rouge doit retarder l'Opération Uranus à la dernière minute. Les partisans et les troupes irrégulières ont déjà manœuvré pour prendre un pont clé sur le Don et doivent maintenant le défendre contre les attaques déterminées des Allemands. L'Armée rouge est en route mais, pour l'heure, les défenseurs doivent se débrouiller.

Bataille IA en solo : Tempête d'Hiver

PRÈS DE STALINGRAD, RUSSIE, URSS
Décembre 1942
 
La Wehrmacht a lancé l'Opération Tempête d'Hiver pour tenter de dégager sa 6e armée piégée à Stalingrad. Les Soviétiques doivent bloquer cette attaque pour empêcher les fascistes de s'échapper de la ville.

Bataille IA en solo : Résistance de Stalingrad

STALINGRAD, RUSSIE, URSS
Décembre 1942
 
Des mois de sanglants combats rapprochés ont mené à prendre un tournant décisif visant à s'emparer de Stalingrad. Avec l'opération Uranus, la 6e armée allemande s'est retrouvée isolée et encerclée au sein de la ville. Les Allemands, dont les provisions fondaient comme neige au soleil, n'ont eu d'autre choix que de tenter une évasion désespérée. L'Armée rouge doit repousser cette tentative à tout prix.

Batailles IA en coop : Encerclement de Stalingrad

STALINGRAD, RUSSIE, URSS
Décembre 1942
 
Des mois de sanglants combats rapprochés ont mené à prendre un tournant décisif visant à s'emparer de Stalingrad. Avec l'opération Uranus, la 6e armée allemande s'est retrouvée isolée et encerclée au sein de la ville. Les Allemands, dont les provisions fondaient comme neige au soleil, n'ont eu d'autre choix que de tenter une évasion désespérée. L'Armée rouge doit repousser cette tentative à tout prix.

Company of Heroes 2 - Case Blue Mission Pack

Ajoute Plan Bleu (Case Blue) aux Théâtres de Guerre.
 
Le DLC nécessitent le jeu de base Company of Heroes 2 pour fonctionner.

  • Théâtre de Guerre
    • Plan Bleu - 3 types de mission différentes :
      • 1 scénario coop
      • 2 défis solo
      • 2 batailles IA en solo

Détails sur le contenu solo/coop

Révélation

À propos du DLC

Après le long hiver de 1941, la Wehrmacht lance une offensive estivale massive en juin 1942. Son nom de code est "Opération Plan Bleu" et elle vise à capturer la région pétrolière du Caucase. L'Opération Plan Bleu a fait des débuts tonitruants mais a rencontré une résistance déterminée près de Stalingrad.
 
Commandez la puissante machine de guerre allemande et menez ses forces vers la victoire, depuis le printemps jusqu'à la fin du rude hiver de 1942.

Scénario coop : Assaut contre Voronejh

VORONEJ, RUSSIE, URSS
28 juin 1942
 
L'offensive allemande de l'été a pour objectif de sécuriser plusieurs routes de Stalingrad, mais l'Armée rouge tient des positions défendables le long du Don. Dans le cadre de l'Opération Plan Bleu, la Wehrmacht se bat pour prendre et tenir la ville russe très peuplée de Voronej.
 
Des forces d'infanterie allemandes tiennent leur position dans la ville, mais l'appui des blindés doit percer les défenses soviétiques et contrer les chars ennemis.
 
Prenez le contrôle des ponts pour faire entrer des blindés dans la ville, et dirigez une armée unie pour écraser les défenseurs soviétiques.

Jouez avec un allié en coopération : le joueur 1 (en haut) commande les véhicules, le joueur 2 (en bas) commande l'infanterie.

Défi solo : L'As de Tigre

VOLGA, RUSSIE, URSS
Septembre 1942
 
La Wehrmacht a presque atteint Stalingrad et l'Armée rouge lutte pour riposter face à la menace de l'Opération Plan Bleu. Villes et villages de l'ouest de l'URSS sont évacués pour laisser les forces militaires s'installer et se préparer à l'assaut allemand. Le char Tigre, dont la première phase de production a commencé, arrive sur le front pour conduire le groupe d'armées B jusqu'à son objectif.

Défi solo : Détruire un convoi

PRÈS DE STALINGRAD, URSS
Novembre 1942
 
Les Soviétiques tiennent leur position à Stalingrad, en dépit de lourdes pertes et de réserves limitées. Les lignes de ravitaillement bolcheviques doivent être coupées pour parvenir à les chasser de la ville. Utilisez une petite force de soldats du génie et de grenadiers pour éliminer les convois soviétiques en direction de la ville.

Bataille IA en solo : Repli au Don

VALLÉE DU DON, URSS
Décembre 1942
 
Une fois encore, l'hiver russe stoppe la progression allemande en Union soviétique. L'Armée rouge lance une contre-offensive massive visant à anéantir tous les bénéfices de l'Opération Plan Bleu. Le long du Don, les flancs de la Wehrmacht subissent l'attaque de deux groupements tactiques soviétiques, mais les Allemands ne sont pas pris au dépourvu. Un puissant obusier empêche de traverser le fleuve, mais il n'est pas certain que cela suffira pour repousser les Soviétiques.

Bataille IA en solo : Kharkov

KHARKOV, UKRAINE, URSS
Mai 1942
 
L'Armée rouge reprend la ville industrielle de Kharkov, cherchant à prendre l'initiative dans la deuxième année de cette guerre avec le IIIe Reich. Mais les forces du maréchal Timochenko sont éparpillées et le général Paulus et la 6e armée de la Wehrmacht ont pour mission de reprendre la ville. Les forces de Timochenko ne cèdent pas facilement du terrain et elles parviennent à mobiliser des partisans locaux pour les aider à se défendre.

Company of Heroes 2 - Ardennes Assault : Fox Company Rangers

Ajoute la Fox Company à la campagne Ardennes Assault.

Le DLC nécessitent le jeu Company of Heroes 2 - Ardennes Assault pour fonctionner.

Fiche

Révélation

FOX COMPANY RANGERS

La Compagnie « Fox » fournit une multitude d'options de gameplay supplémentaires, ce qui augmente considérablement la jouabilité, et offre une toute nouvelle perspective au déroulement des batailles. 

Menés par l'impétueux capitaine Monte Durante, les rangers de la Compagnie Fox forment une force de combat d'élite, concentrée sur une infanterie flexible et puissante. Ils utilisent leurs équipements et armes comme un multiplicateur de force, ce qui leur permet de mettre en place de petits groupes d'infanterie pour harceler des forces plus grandes et plus puissantes. À cela s'ajoute leur capacité à déployer des unités rapidement, ainsi que leur utilisation de frappes d'artillerie de précision et la bombe à sous-munitions M83 qui offre à la Fox un contrôle efficace du champ de bataille, quelque soit la situation.

 

COH2AA_OFFICERDOSSIER_RANGERS_V2_horizon

 

À propos de ce contenu

Déployez les rangers :

Appelle une section de rangers au déploiement sur le champ de bataille. Les rangers sont une unité d'élite entraînée à tous les aspects du combat comme le tir et les démolitions. 

Améliore 

  • Entraînement de reconnaissance 
    Les rangers sont mieux entraînés aux tactiques de reconnaissance, ce qui augmente la ligne de mire de la section. 
     
  • Entraînement à la survie 
    Les rangers sont mieux entraînés aux tactiques de combat sur le terrain, et évitent mieux les dégâts.. 
     
  • Ajouter des bazookas 
    Les rangers sont équipés de deux bazookas, ce qui augmente leur capacité à détruire des véhicules. 
     
  • Équipement dérobé 
    Les rangers remplacent leurs bazookas par des Panzerschrecks et des chapelets de grenades capturés, plus efficaces. 
     
  • Réduction des coûts I 
    Réduit le coût d'un déploiement de rangers. 
     
  • Réduction des coûts II 
    Réduit davantage le coût d'un déploiement de rangers

Réquisition de la compagnie :

Commandement de la compagnie envoie du soutien en fournissant de l'effectif supplémentaire. 

Améliore 

  • Déploiement rapide 
    La compétence est active pendant 30 secondes et les sections d'infanterie et les renforts peuvent être envoyés sur le champ bien plus vite. 
     
  • Renforts gratuits 
    Les sections d'infanterie peuvent être renforcées sans coût d'effectif lorsque la compétence est activée. 
     
  • Soutien additionnel I 
    Le commandement de la compagnie fournit 150 points d'effectif supplémentaires. 
     
  • Soutien additionnel II 
    Le commandement de la compagnie fournit 150 points d'effectif supplémentaires. 
     
  • Réduction des coûts I 
    Réduit le coût d'activation de Réquisition de la compagnie 
     
  • Réduction des coûts II 
    Réduit davantage le coût d'activation de Réquisition de la compagnie

Bombes en grappe M83 :

Répand des bombes à sous-munition M83 sur la zone cible. Chaque bombe a un dispositif anti-manipulation qui les fait fonctionner comme des mines. 

Améliore 

  • Explosif de haute densité 
    Les bombes à sous-munition sont chargées d'explosifs de haute densité qui élargissent la zone de déflagration. 
     
  • Bombe à sous-munition anti-véhicule 
    Des bombes à sous-munition plus chargées sont plus efficaces contre les véhicules. 
     
  • Élargissement de la zone de largage 
    Plus de bombes à sous-munition sont dispersées sur une zone plus étendue. 
     
  • Détonation à l'impact 
    Vous pouvez utiliser des charges M129 qui feront exploser les bombes à l'impact. 
     
  • Réduction des coûts I 
    Réduit le coût d'un largage de bombes à sous-munition M83. 
     
  • Coût Reduction II 
    Réduit davantage le coût d'un largage de bombes à sous-munition

Artillerie de précision :

Une petite batterie d'artillerie de soutien effectue des tirs pré-réglés sur la cible désignée.. 

Améliore 

  • Sans avertissement 
    Avec l'aide de repéreurs supplémentaires, la batterie d'artillerie n'utilisera plus de fumée et peut mieux surprendre les cibles ennemies. 
     
  • Obus de plus gros calibre 
    La batterie d'artillerie tire sur la cible un obus plus gros, de 155 mm, ce qui augmente le rayon de l'explosion. 
     
  • Réponse rapide 
    Réduit le temps que la batterie d'artillerie met à tirer sur la cible désignée. 
     
  • Batterie désignée 
    Une batterie est attachée à la compagnie, ce qui permet un accès illimité au support d'artillerie. Le coût de la compétence est réduit et le temps de repos est supprimé. 
     
  • Réduction des coûts I 
    Réduit le coût de l'artillerie de précision. 
     
  • Réduction des coûts II 
    Réduit davantage le coût de l'artillerie de précision.

 # Offres groupées

Company of Heroes 2 - Digital Collector's Edition

Contenus

  • Company of Heroes 2 (lire la partie ci-dessus pour voir son contenu) ;
    • 10 commandants ;
    • 25 apparences ;
    • 1 théâtre de Guerre ;
    • 1 cadre de plaquette ;
  • Company of Heroes ;
  • Company of Heroes : Opposing Fronts ;
  • Company of Heroes : Tales of Valor.

En détails

Révélation

Les 10 commandants

5 commandants Soviétiques :

  • Tactiques de soutien par les recrues
  • Tactiques d'assaut blindé
  • Tactiques de soutien mécanique
  • Tactiques de terreur
  • Tactiques anti-infanterie

5 commandants Allemands :

  • Stratégie des opérations
  • Stratégie d'assaut
  • Stratégie du blindage
  • Stratégie de guerre rapide (Lightning War Doctrine)
  • Stratégie du fer de lance

Apparences (Skins)

  • Three Color Leningrad Front Light
  • Three Color Leningrad Front Medium
  • Three Color Leningrad Front Heavy
  • Winter Cobblestone West Front Heavy
  • Two Tone Bryansk Front Heavy
  • Winter Whitewash Voronezh Front Light
  • Winter Whitewash Voronezh Front Medium
  • Winter Whitewash Voronezh Front Heavy
  • Three Color Northwestern Front Light
  • Three Color Northwestern Front Medium
  • Three Color Northwestern Front Heavy
  • Late War Factory Pattern Light
  • Late War Factory Pattern Medium
  • Late War Factory Pattern Heavy
  • Field Applied Whitewash Pattern Heavy
  • Three Colour Disruptive Pattern Heavy
  • Three Color Ambush pattern Light
  • Three Color Ambush pattern Medium
  • Three Color Ambush pattern Heavy
  • Four Color Disruptive Pattern Light
  • Four Color Disruptive Pattern Medium
  • Four Color Disruptive Pattern Heavy
  • Winter Ambush Pattern Light
  • Winter Ambush Pattern Medium
  • Winter Ambush Pattern Heavy

Pack de missions du Théâtre de Guerre

  • Plan Bleu (Case Blue)

Cadres de plaquette (Faceplate)

  • Unique Digital Collectors Edition Faceplate

Company of Heroes 2 - Master Collection

Cette version comprend :

  • Company of Heroes 2 (jeu principal) ;
  • Company of Heroes 2 : The British Forces ;
  • Company of Heroes 2 : Ardennes Assault ;
  • Company of Heroes 2 : The Western Front Armies ;
  • Tous les théâtres de guerre (soit 4 : Opération Barbarossa + Vers les fronts du Sud + Victoire à Stalingrad + Plan Bleu) ;

Company of Heroes 2 - All Out War Edition

Cette version comprend :

  • Company of Heroes 2 (jeu principal) ;
  • Company of Heroes 2 : The British Forces ;
  • Company of Heroes 2 : Ardennes Assault ;
  • Company of Heroes 2 : The Western Front Armies ;
  • Tous les commandants ;
  • Tous les théâtres de guerre (soit 4 : Opération Barbarossa + Vers les fronts du Sud + Victoire à Stalingrad + Plan Bleu) ;
  • Art book (numérique) ;
  • Soundtrack (numérique) ;
  • Un code additionnel de CoH 2 (jeu principal) ;

Remarques :

  • Suivant le DLC, il est nécessaire d'avoir Company of Heroes 2 ou Company of Heroes 2 - Ardennes Assault pour fonctionner.
  • Le DLC Company of Heroes 2 - Case Blue Mission Pack est contenu dans Company of Heroes 2 - Digital Collector's Edition et Company of Heroes 2 - Digital Collector's Edition Upgrade.

Sources :

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  • Mithiriath changed the title to [Achat] Différences entre les versions (standalones, DLCs, offres groupées) de CoH 2
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    • MaJ v1.1.6.1 - 2023/09/05 mardi This update brings the Console Edition of Company of Heroes 3 in line with the 1.1.6 PC update with the exception of the in-game store, Challenges and Merit, which will not be coming to console. We are hoping to bring cosmetics to console in a different fashion at some point in the future. We have also made several console specific changes in this update outlined below. Additionally, we are introducing a new map, gameplay and balance changes, and plenty of bug fixes.  NEW CONTENT    Catania Crossing – 3 vs 3 Map  Adding a new 3 vs 3 bridge map released exclusively for Skirmish, Custom Games and Co-Op vs AI modes.   A return to classic CoH bridge maps, based on the Allied Landings in Sicily.   Features dense urban combat around critical bridge crossings, perfect for those who wish to hunker down and outlast their enemy.    CONSOLE CHANGES    Dynamic Resolution  Dynamic resolution will now allow the PS5 and Xbox Series X to track closer to their target settings. Performance will target 60 FPS and scale resolution to achieve it. Resolution will attempt to retain 4k at 30 FPS. There is no change to the Xbox Series S implementation.    Tutorial  We adjusted the controller tutorial for changes in steps and updates from PC.   Added the ability to load Keyboard + Mouse tutorial on console. This will depend on the input method when loading into the tutorial mode. Saves will retain the input used and display a warning message if they detect the incorrect input type when loaded.    Online Requirement Change:   Removed consistent online check. Checks now occur on startup and when entering multiplayer. An online connection is still required for startup. This is to resolve issues of losing connection during gameplay.   The game will now display an error message when attempting to access multiplayer while offline   Saves can now be completed when a connection drops.     GENERAL CHANGES    A.I.  A.I. respond accordingly to different ping types   Attack ping, question ping - may send units to appropriate location pinged   Defend ping - may respond with defensive behaviors   Capture behavior when pings issued on capture points    Audio  New voiceover for Gurkha Infantry unit.  Audio improvements for the British Forces War Cry ability. All players will now hear a trench whistle followed by a crowd swell indicating the ability has been activated.    Camera    The camera now allows players to zoom out an additional 5 meters using the RS, increasing the overall zoom level.     Event Cues    Event Cues are now aligned over top of the minimap.    Event Cues priority has been adjusted across the board to prevent less important cues taking over more relevant ones.   Event Cues are now limited to how many can display on screen at the same time   The background transparency of Event Cues has been reduced to improve readability      Italian Dynamic Campaign  The A.I. (Artificial Intelligence) will now be performing offensive behaviors more often on difficulties above standard and easy. Expect to see the AI sending companies into player territory, recapturing towns and attacking player companies.  We expect a higher rate of defense missions triggered, which will occur when the A.I. attacks player towns where these missions exist. These differ from Skirmish modes, which we hope will add more variety and replayability to the Italian Dynamic Campaign. Expect more combat at towns/cities like Potenza, Foggia, Ortona, and Anzio.   It is expected to see more aggressive behaviors from the A.I. while playing on greater difficulty levels.   AI now uses Recon Runs less often, and on a wider variety of targets.   Campaign Map Population Capacity adjusted so more supporting units can be built in the early campaign.   P47 Population Capacity cost reduced from 3 to 2   B25 Population Capacity cost reduced from 4 to 3   Aircraft Carrier Population Capacity cost reduced from 6 to 4.    Maps     Gazala Landing Ground   Minor adjustments to Strategic and Victory Point locations to ensure the Western points favor the Southern team and Eastern points favor the Northern team.     Mignano Gap   Improved the southernmost engagement area (the bottom of the valley) to be approachable from more angles    Removed cover from Greek staircases to prevent unintended balance issues.   Territory layout adjusted to ensure a fair dispersal of munitions resources near each Team's HQ areas.     Multiplayer  Disabled battlegroup selection during match start countdown. This change helps prevent players from having non-functioning battlegroups when loading into a match.   Enemy A.I. in Skirmish mode is now less likely to try to capture the same point with several units and more likely to try to capture separate points with individual units.    Player Names    A toggle for player names has been added to the game settings both while in a match and in the main menu   ON: Player names will be permanently displayed under the unit decorator.   OFF: Player names will not display under the unit decorator permanently, but players will still be able to toggle them temporarily using their assigned hotkey. (Hotkey is only available with Keyboard + Mouse input)   Player names will be displayed on unit information cards.   Player names will be using player’s selected color scheme in the UI (compatible with both team and unique colors). This will apply to names displayed in the RTS layer, on the unit card and in the player list.     Player List   Added a tooltip when on Battlegroups in the Player List, containing the Battlegroup name and a brief description.    All Battlegroups from each player’s loadout will now be visible in the player list: it will no longer be possible to check which Battlegroups other players have picked.    Player names will respect the color scheme chosen by the player in the Gameplay settings: when Team Colors are enabled, the player will be assigned the blue color, allies the yellow color and opponents the red color. When enabling Unique Colors, the player’s team will be assigned the cold color palette, and the opposing team will be assigned the warm colors palette.    Team 1 and 2 background colors standardized to blue for player team and red for opponents’ team.    Unique team / Player Colors   Team and Unique colors now apply to player names.   Team and Unique colors now apply to units' health bars on the unit cards.    Territory point flag and capture UI now uses team colors rather than unique colors.     FACTIONS & ABILITY CHANGES    General    Anti-Tank Rifles  Afrikakorps Panzerjager Panzerbusche & British Corps Infantry Section Boys Anti-Tank Rifles  Range decreased from 40 to 35   Weapon cooldown modifier when suppressed increased by +50%    Auto-Reverse Distance   The distance a player can now issue an automatic auto-reverse command without using the auto-reverse ability has been set from 20 to 60     Barbed Wire   Armor increased from 1 to 10      Bunkers  Wehrmacht Bunkers & Afrikakorps Heavy Machine Gun Bunker    Build times standardized to 20 seconds      Button Abilities   Wehrmacht Flak 30 AA Gun, US Forces M16 Multiple Gun Motor Carriage & US Forces M1919 Heavy Machine Gun Team   Button no longer disables weapons   Button now reduces sight by 50% and speed by 25%; speed penalty is increased to 50% on penetrating hits   Duration set to 15 seconds    Indicator now added when the ability is active   Recharge time standardized to 120 seconds    Forward Reinforcement Times   Reinforcement time of in-combat units located +45m away from the HQ increased by +100% for a total of +200%    Reinforcement time of units located +45m away from the HQ increased by +100%      Infantry and Mortar Flares   Mortar and Infantry flare duration decreased from 30 to 15     Mobile Anti-Tank Guns   Will hit objects and terrain significantly less   Horizontal traverse speed increased from 16 to 24   Aim-time decreased from 0.5 to 0.125    Build times standardized to 40 seconds   Reinforcement time standardized to 5 seconds   Accuracy at long-range increased by 7%      Mobile Heavy Machine Guns   Cost standardized to 240 manpower   Crew health increased from 80 to 90    Horizontal traverse speed increased from 35 to 50   Infantry now become pinned around 17% faster   Reinforcement time standardized to 5 seconds   Suppression radius increased from 13 to 15   Suppression recovery now takes 3 seconds longer     Smoke   Smoke duration decreased from 30 to 20 seconds     Snipers  Aim-times standardized to 1.75 seconds    Target size increased from 1.33 to 1.5    Vision range decreased from 45 to 35   Weapon cooldown increased from 3.5 to 3.75/3.825 seconds    Planes   Standardized airplane arrival times:    Utility based airplanes (includes smoke & recon runs): 3 seconds   Strafing runs: 5 seconds   Bombing runs: 7 seconds   Airplanes now start their dives earlier to allow for a less aggressive angle.   Airplanes speed increase while loitering from 36 m/s to 72 m/s.   Airplanes turn angles are increased from 25 degrees to 60 degrees.   Adjusted Airplane crashes to create deformation and include a new effect.   Adjusted Airplane crashes to damage environmental objects.   Adjusted Airplane debris to last longer.   Adjusted Airplanes doing dives to only drop the projectile when at a distance from the target as opposed to only when on top of the target.   Adjusted Airplane abilities flares to match the center of the ability reticule.   Adjusted Airplane abilities reticule colors to match the proper intention of the ability (green for utility, red for damage)    Airplanes performing paradrop abilities are now invincible.   Airplanes performing Mark Target abilities now show a proper indicator on the target.     Airplane Weapon & Projectile Changes   Adjusted projectile speeds overall to be 2x to 3x times faster.   Adjusted bombs to have a 1.5x damage modifier against buildings and emplacements.   Adjusted deformation to better match the area of effect of some of the explosions.   Adjusted strafing runs to have an area of effect of 45m length.   Adjusted strafing runs to cover the area within 1s as opposed to 3s.     Loiters   Loiters no longer acquire new targets in base sectors.   Loiters now display a ground indicator that reflects the target acquisition area.   Loiters now display an indicator on top of the unit they are targeting.   Loiters now properly display the time left for the ability to end.   Loiters now take longer in between passes.     Factions   British Forces    Bishop Self-propelled Gun   Barrage recharge time increased from 30 to 45 seconds      B.L. 5.5 Inch Artillery Emplacement   Build time decreased from 70 seconds to 40 seconds      Centaur   Area of Effect radius increased from 4 to 6    Cost decreased from 380 manpower and 80 fuel to 360 manpower and 75 fuel   Horizontal traverse speed increased from 25 to 50   Reload speed decreased 6 to 4.5 seconds   Smoke Shot veteran ability now only fires 1 round   Speed increased from 5.2 to 6      CMP15 CWT AA Truck   Anti-aircraft range bonus from +600% to +1000%    Horizontal traverse speed increased from 120 to 160    Now deals +50% extra damage against aircraft   Range reduced from 45 to 40      Commando Light Machine Gun Section   Manpower cost reduced from 350 to 320   Population cost reduced from 9 to 8     Commandos   Reinforcement cost decreased from 40 to 31     Crusader II   Fuel cost increased from 60 to 70      Dingo   Coordinate Barrage and Decoy Flare range decreased from 60 to 45   Coordinated Barrage cost decreased from 45 to 35 munitions    Distribute Medical Supplies duration increased from 15 to 45 seconds   Distribute Medical Supplies recharge time decreased from 180 to 120      Infantry Section   Base of Fire passive veteran ability now requires the unit to be in cover to activate   Coordinated Barrage cost decreased from 45 to 35 munitions      Matilda II Heavy Tank   Population cost reduced from 14 to 13      Royal Engineer Section   Build time increased from 16 to 20 seconds      Training Center Upgrades   Combat bonuses now only apply once to units with at least 1 level of Veterancy   Damage bonuses from all upgrades removed   Upgrades buff no longer stacks per veterancy level. It is now a consistent 10% bonus that is applied only once     Vicker Heavy Machine Gun Team   Build time decreased from 41 to 30 seconds    Air and Sea Battlegroup   Hawker Typhoon Anti-Tank Loiter Command Point cost increased from 3 to 5    Incendiary Bombing Run Command Point cost increased from 1 to 3     Anti-tank Rocket Loiter   Munition cost increased from 120 to 180   Typhoon rocket damage from 200 to 100   Typhoon rocket count from 6 to 5 per pass     Naval Blockade   Duration reduced from 60 to 30 seconds   Munitions cost reduced from 80 to 50     British Armoured Battlegroup  Churchill Black Prince Command Point cost increased from 6 to 7     Indian Artillery Battlegroup  War Cry and Volunteer Infantry positions swapped; command point costs for both abilities unchanged     4.2 Inch Heavy Mortar   Cost increased from 440 manpower to 440 manpower and 20 fuel     Perimeter Monitor   Perimeter Monitor Cost increased from 150 to 225 munitions     Deutsches Afrikakorps    250 Light Carrier   20mm autocannon conversion cost reduced from 75 to 60 munitions    Build time reduced from 40 to 35 seconds   Distribute Medical Supplies duration increased from 15 to 45 seconds   Distribute Medical Supplies recharge time decreased from 180 to 120      Advanced Field Repairs   Manpower cost reduced from 250 to 200       Booby Trap    Increased cost from 30 to 55 munitions   Armor reduced from 35 to 1  Greatly reduced Boobytrap damage; damage now also tapers off from the blast point centered on the capture point      Emergency Repair Kits   Manpower cost increased from 250 to 325      Fire Support Elements   Cost reduced from 150 manpower and 45 fuel to 100 manpower and 40 fuel     Flak 36 88mm Anti-Tank Gun   Build time increased from 30 to 45 seconds      Flakvierling Half-track   Accuracy increased from 40% / 35% / 30% to 44% / 42% / 36%   Angle scatter reduced from 8 to 3    Burst duration increased from 1.75/2.5 to 3.5/4 seconds   Weapon cooldown reduced 2/2.5 to 1.5 seconds   Weapon long-range cooldown multiplier increased by 50%      Kradschutzen Motorcycle Team   Build time reduced from 35 to 30 seconds      L6/40    Armor increased from 40/20/15 to 50/40/25   Flamethrower munition cost reduced from 75 to 50      Le.IG 18 Support Gun   Build time reduced from 61 to 45 seconds      MG 34 Heavy Machine Gun Team   Build time set to 30 seconds      Pak 38 Anti-Tank Gun Team   Manpower cost reduced from 290 to 260      Panzerjaeger   Panzerjaeger Tear Gas Shot ability no longer creates a White Phosphorous Cloud explosion effect. The performance is unaffected.      Panzergrenadier Squad   Build time reduced from 25 to 20 seconds      Rapid Advance   Rapid Advance manpower cost increased from 250 to 325      StuG III D Assault Gun   Acceleration increased from 2.5 to 2.67    Deceleration increased from 3 to 4    Rotation rate increased from 30 to 40   Support Advance ability range reduced from 60 to 45   Support Advance ability toggle recharge now from 0 to 5      Tungsten Rounds   Damage bonus removed   Penetration bonus increased from 20% to 25%      Vehicle Survival Package    Health bonus reduced from 80 to 40    Armored Support Battlegroup   Assault Salvage Command Point cost reduced from 3 to 2    Panzer III Flame Tank Command Point cost increased from 3 to 4    Panzer Storm Command Point cost reduced from 3 to 2    Superior Fire Drills Command Point cost reduced from 2 to 1    Stuka Anti-Tank Loiter Command point increased from 3 to 5   Veteran Gunners Command Point cost reduced from 2 to 1      Stuka Anti-Tank Loiter   Munition cost reduced from 225 to 180   Damage reduced from 33 to 10   Damage against vehicles decreased to 22.5    Stuka Dive Bomb  Munition cost from 250 to 150.     Italian Combined Arms Battlegroup  Force Recon Command Point cost reduced from 2 to 1   Secure Location Command Point cost reduced from 2 to 1    Carro Armato M13/40 Light Tank   AP Rounds penetration bonus from +90% to +33%   Fuel cost increased from 45 to 50   Italian Vanguard reload bonuses per nearby Italian unit from -10% to -5%. Reload bonus maxes out at -25% or 5 units   Main Weapon rate of fire decreased from 3.2/3.5 to 3.5/4.125 seconds    Italian Infantry Battlegroup    Guastatori   Anti-tank satchel ability removed    Manpower cost reduced from 440 to 400   Now able to plant regular mines   T.35 Gas Mask ability now requires Veteran Level 1      US Forces    4x4 Truck   30cal machine gun lethality increased by 13%    Self-repair speed increased from 8 to 12   Self-repair duration increased from 10 to 15   Veteran ability Capture and Decapture speed increased from 100% to 125%      Advanced Logistics   Manpower cost reduced from 250 to 200      Assault Engineers   Reinforcement cost decreased from 25 to 23      Bazooka Team   The Destroy Obstacles ability damage penalty against infantry is increased from 25% to 75%   White Phosphorus Rocket ability cost increased from 25 to 35 munitions      Engineer   Reinforcement cost decreased from 25 to 23  US Forces Engineer squad's "Light It Up" veterancy ability can now be used without a Flamethrower. Costs 30 munitions without flamethrower upgrade.      Grenade Package   Fuel cost decreased from 25 to 15   Research time decreased from 30 to 25 seconds     High Velocity Armor Piercing Rounds  M4A3E8 Sherman & M18 Hellcat    Can no longer pierce through shot-blocking obstacles   HVAP rounds now use the reload times of the parent vehicle’s main weapon, this is a general reload time decrease of 1 second resulting in increased rate of fire      M3 75mm Gun Motor Carriage   Aim-time decreased from 1 to 0.125    Barrage range decreased from 60 to 50    Barrage recharge decreased from 70 to 45 seconds   Penetration decreased from 300/250/220 to 200/160/140   Reload time decreased from 4/4.5 to 3.75 seconds   Rotation rate increased from 30 to 50      M3 Half-track   Conversion to M3 75mm Gun Motor Carriage decreased from 75 to 60 munitions    Manpower cost decreased from 270 to 250   Non-converted form now gains Shared Veterancy      M4 Sherman 105mm Dozer   Manpower cost decreased from 420 to 400      M8 Greyhound    .30cal Coaxial Machine Gun lethality increased by 10% at all ranges   .50cal Pintle Machine Gun lethality increased by 20% at all ranges   Speed increased from 6.4 to 6.75     M8 Scott   Barrage minimum range decreased from 15 to 10    Cost decreased from 320 manpower and 60 fuel to 280 manpower and 50 fuel   High Explosive Barrage reload time decreased from 3/4 to 2/2.75 seconds   Horizontal weapon traverse speed increased from 30 to 45    Reload time decreased from 4.5 to 3.5/4 seconds   Vertical weapon traverse speed increased from 10 to 15     M16 Multiple Gun Motor Carriage   Armor decreased from 12.5/9.375/6 to 10/7/5   Can now use the Prioritize Vehicles ability   Damage against aircraft decreased by -77.5%   Weapon penetration decreased from 2.5/2/1.5 to 2.5/1.5/1.25     M24 Chaffee Light Tank   Acceleration from 2.5 to 3.5   Deceleration from 3.5 to 5.5    Manpower cost reduced from 320 to 300   Now has medium vehicle pathing and medium crush   Rotation rate from 35 to 40   Reload time decreased from 3.875/4.375 to 3.5/4 seconds   Speed from 5.5 to 6.5     M1918 Browning Automatic Rifles   Research time decreased from 45 to 30 seconds      M1919 Heavy Machine Gun Team   Build time decreased from 45 to 30    Riflemen   Browning Automatic Rifle long-range lethality increased by 15%    Browning Automatic Rifle mid-range lethality increased by 5%    Pour it On’Em Ability area suppression removed   Recharge time from 120 seconds to 180 seconds   Weapon suppression adjusted; changes are a general decrease   Browning Automatic Rifle suppression decreased from 0.005 to 0.003    Garand Rifle suppression increased from 0.005 to 0.0075   Thompson SMG suppression decreased from 0.01 to 0.00075    Scouts  Build time increased from 25 to 33      Survival Training   Fuel cost decreased from 80 to 50    Health increase now applies to team weapon crews    M4A3E8 Sherman   High-Velocity Armor Piercing Rounds veteran ability is now a default ability   Veterancy abilities changed to the match standard M4A1 Sherman – High Explosive Rounds and White Phosphorous Rounds      76mm Sherman   AOE damage drop-off reduced to Sherman 75mm levels   AOE model damage cap decreased from 4 to 3     Airborne Battlegroup    Airborne Reinforcement Loiter   Fixed the ability reinforcing squad to full strength even after the ability was over   Maximum number of reinforce entities from infinite to 12-15 total   Munition cost increased from 80 to 150   Reinforce rate dramatically reduced to 1 model replaced every 4 seconds     Pathfinders   Build time increased from 25 to 33    Flare ability range decreased from 50 to 40   Now have access to the Utility Package    Flares, Rifle Smoke Grenades and Rifle Grenades now all require the Utility Package    Reinforcement cost increase from 25 to 30 manpower   Smoke Rifle Grenade recharge time increased from 120 to 180   Upkeep per population increased from 1 to 1.25 manpower per minute     Armored Battlegroup  Rapid Production Command Point cost decreased from 1 to 0   Seek and Destroy Command Point cost increased from 2 to 3   Strength in Steel Command Point cost decreased from 2 to 1    Field Repairs   Ability duration increased from 30 to 45 seconds   Health restored per second increased from 11 to 20   Munitions cost decreased from 125 to 100   Will now activate if the vehicle is on the move     M4A3E8 Sherman Combat Group   Cost decreased from 800 manpower and 120 fuel to 640 manpower and 100 fuel   Command Point cost decreased from 8 to 7   The Sherman Easy Eight will now enter the field carrying a Veteran Level 1 Assault Engineer Squad instead of the standard Rifleman Squad    Special Operations Battlegroup  Sherman Whizbang Command Point cost decreased from 6 to 5    Sherman Whizbang   Cost reduced from 400 manpower and 100 fuel to 380 manpower and 80 fuel   Population cost decreased from 14 to 13   Wehrmacht    251 Medium Carrier   Conversion to Stummel cost decreased from 90 to 60 munitions   Non-converted form now gains Shared Veterancy   Riegel Mines now properly camouflage and trigger   Riegel Mine damage increased from 300 to 500   Riegel Mine deployment time from 11.5 seconds to 7.5 seconds      Armored Car 221   Cost decreased from 280 manpower and 30 fuel to 220 manpower and 25 fuel   Panzerbusche mid-range accuracy increased by 18%   Panzerbusche far-range accuracy increased by 43%   Speed increased from 6 to 7.75      Flak 30 20mm Anti-Air Gun   Build time decreased from 50 to 45 seconds     Grenadiers   Assault Package cost from 45 to 50 munitions   Assault Package Sprint ability munition cost removed   Sprint recharge time increased from 35 to 180   Manpower cost decreased from 270 to 260   Medical kit healing duration increased from 15 to 30 seconds    Medical kit healing rate per second reduced from 8 to 6   Veterancy Level 2 accuracy bonus multiplier increased from 10% to 15%    Veterancy requirements decreased from 900/2700/5400 to 800/2400/4800      Hulldown Ability   Hulldown bonuses are activated 10 seconds after the ability is triggered.    An indicator was added to represent the countdown before the bonus triggers.     Jäger Light Infantry   Capture and decapture rate decreased from 150%/125% to 133%/100%    Smoke grenade range decreased from 45 to 35   Sight reduced from 42 to 35   Reconnaissance Package now increases vision by +7 and capture and decapture rate back to 150%/125%      Panzerschreck    Accuracy against infantry decreased by 50%   Area of effect damage removed   Long-range aim-time multiplier increased from +50% to +100%    Ready-aim time increased from 1/1.25 to 1.25/1.5 seconds   Scatter increased; rockets should no longer reliably scatter into vehicles at longer ranges      Marder III M Tank Destroyer   Long range accuracy increased by 20%      MG 42 Heavy Machine Gun Team   Build time decreased from 26 to 25     Officer Quarters Upgrades  Infanterie Kompanie, Luftwaffe Kompanie, Panzergrenadier Kompanie & Panzer Kompanie  Research time decreased from 45 to 30 seconds    Panzer IV Command Tank   Acceleration increased from 1.9 to 2.5   Deceleration increased from 3 to 4   Speed increased from 5 to 5.5      Panzergrenadier Squad   Manpower cost decreased from 360 to 340     StuG III G Assault Gun   Acceleration increased from 1.9 to 2.67   Cost adjusted from 360 manpower and 50 fuel to 300 manpower and 60 fuel   Deceleration increased from 3 to 4   Long-range accuracy increased from 0.045 to 0.0475    Rotation rate increased from 30 to 40   Reload time decreased from 4/4.5 to 3.5/4 seconds   Weapon penetration increased from 180/140/110 to 250/180/140      Stosstruppen   Armor increased from 1 to 1.25   Overall DPS output increased by 13%   G43 accuracy increased from 62% / 61%/ 57% to 70% / 67% / 64%   G43 now properly reloads after 10 rounds fired, not 9   LMG accuracy from 46%/ 45%/ 40% to 48% / 47% / 44%   LMG will no longer spread damage on the targeted squads but instead focus down individual entities   Reinforcement cost increased from 39 to 40      StuG III D Assault Gun (Short Barreled)   Acceleration increased from 1.9 to 2.67   Deceleration increased from 3 to 4    Rotation rate increased from 30 to 40      Stummel Half-track   Auto-fire range increased from 40 to 45   Auto-fire minimum range removed   Area of Effect radius from 5 to 6   Area of Effect damage increased from 33% / 25% / 15% to 35 % / 25% / 20%   Penetration for barrage and auto-fire standardized to 20     Sturmpanzer IV Brummbar    Build time decreased from 55 to 45 seconds    Cost decreased from 440 manpower and 120 fuel to 440 manpower and 110 fuel   Rotation rate increased from 25 to 28   Reload time decreased from 8.25 to 6/6.25 seconds   Speed increased from 4 to 4.25     Wespe Self-Propelled Gun   Barrage recharge time reduced from 60 to 45 seconds   Creeping Barrage recharge time reduced from 180 to 70 seconds    Breakthrough Battlegroup    Panzer IV Command Tank   Command Point cost reduced from 4 to 2    Luftwaffe Battlegroup  Lg 40 Paradrop and Reserve Infantry abilities positions are now interchanged in the Battlegroup tree     Fallschirmjaeger   Manpower cost increased from 340 to 380   FG 42 ready-aim time from 0.125 to 0.5/1      Fallschirmpioneers   Manpower cost increased from 260 to 280 Recharge time increased from 60 to 75 seconds Reinforcement cost increased from 28 to 30 manpower     Fragmentation Bomb  Fragmentation Bomb now drops 6 bombs instead of 4.   Fragmentation Bomb now has two airplanes in formation.     Stuka Loiter  Stuka Anti-Infantry Loiter damage from 30 to 20   Stuka Anti-Tank Loiter damage against vehicles from 50 to 25   Stuka Anti-Tank Loiter rate of fire from 15 to 12     Mechanized Battlegroup  8 Rad Armored Car Command Point cost reduced from 3 to 2   Stosstruppen Assault Package Command Point cost reduced from 2 to 1   StuG III D Assault Group Command Point cost reduced from 4 to 3     Mechanized Assault   Munition cost increased from 80 to 120    BUGFIXES & IMPROVEMENTS    General  Fixed a save issue where the objective UI language was incorrect when loading a save that was made in a different language.    Fixed an issue with the main menu background not appearing.    Audio  Added a new sound effect to campaign map captures.     Added an intel announcement for allied-controlled points that are attacked or taken by the enemy.   Afrikakorps Mortar Units have found their voice. Fixed an issue where recrewed Afrikakorps Mortar Units would have no voice lines.    Capture point now always plays capture sound when neutralized.      Fixed certain British vehicles not using American lines after being restored by the American recovery vehicle.       Fixed unnecessary intel message that played when using a CWT truck to recrew a team weapon.    Paratrooper Squad's M1 Carbine now uses unique firing sound effects.    Recon ability sound effects will no longer be heard in the fog of war.     The Humber 15mm turret's sound effect now correctly matches fire rate and animation.    US Forces halftracks now uses different audio after being upgraded.       US Forces Intel referred to pathfinders as scouts when deployed from HQ. They are now correctly referred to as pathfinders.       Victory and Defeat music on the results screen is now no longer affected by the muffling effect on remaining battle sounds.  Added audio cue for when a player joins or leaves a party.   Audio adjustments for map pings.   Combat music no longer starts immediately after intro to the Pomigliano airfield mission in the Italy Dynamic Campaign.   Errant intel no longer plays before Corporal Conti's objective outline at the beginning of random skirmishes in the Italian Dynamic Campaign.   Fixed a bug that occurs when recovering an enemy vehicle and the vehicle would retain the enemy voice.    Fixed an issue where M2A1 Howitzers were missing voiceover lines.    Fixed an issue where restoring a wrecked vehicle would not play sound effects.    Fixed an issue where Victory and Defeat screen voiceover sometimes did not play.   Fixed an unnecessary intel message that played when using a CWT truck to recrew a team weapon.    Fixed silent voiceover line at the end of the defend Potenza mission.   Hover sound effects properly play in the Select Map screen.    Intel voiceover warnings for weapon crews such as Anti-Tank-guns and Mortars didn't play when the unit was lost. Voiceover warnings now play correctly.   Refined the voiceover selection logic to reduce the recurrence of memorable lines.   Sound effect properly plays when hovering over A.I. difficulty settings.    Squads garrisoned in buildings now give a voiceover warning when the building is at risk of being destroyed.    The Humber Armored Car and CMP 15cwt Truck now have a radio effect applied to their voice lines.    US Forces infantry will make footsteps sound when retreating.    Various Audio fixes missing voiceovers in different airplane abilities.     Voice Over  Fixed silent voice over line at the end of the Defend Potenza mission.    Intel voiceover warnings for weapon crews such as Anti-Tank guns and Mortars did not play when the unit was lost. Warnings now play correctly.    Squads garrisoned in buildings now give a voiceover warning when the building is at risk of being destroyed.    Victory and Defeat screen voiceover will now always play.      Art  Afrikakorps Panzergrenadiers now understand how boots work, therefore their legs no longer clip through their boots. It’s leg day!    Anzio Annie crew now stands on the gun, where they should be.   British Forces M1 Pack Howitzer Team now uses the correct models and portrait.    Colors on the Afrikakorps Bersaglieri squad rifles have been adjusted to better match the unit.    CWT AA Mount seat no longer clips through benches.    Fixed smoke trails to match team colors.   Flame attacks correctly apply charring to vehicles.    Heavy machine guns no longer floats when the M8 Greyhound is destroyed.    Kattenkrad Recon Vehicle now produces debris when destroyed.    US Forces M1 carbine now uses the correct semi-automatic animation.  Added missing destruction to wrecked truck asset.    Buildings under construction no longer appear completed if you move the camera.    Fixed an issue where the main menu background would not appear.    Fixed lighting on the Battleship in the Italian Dynamic Campaign map.   Fixed missing hole in breech of British 6 pounder Anti-Tank gun.   Fixed several visual issues with debris physics from destroyed buildings.    Fixed taillights for Sherman tanks to bring them closer to real life taillights.    Fixed texture issue with Stuka plane wrecks already on maps that appear pure black.   Fixed textures on SSF Commando Squads Johnson LMG so it is not showing just black in game.   The Flammenwerfer 35 of the Wehrmacht and DAK is using player colors instead of the default grey.   Kettenkrad communication cables have an updated texture and color.   Sherman tanks explode with improved smoke effects.    Sherman Whizbang turret now has the correct color and material upon being upgraded.   The Devil's Brigade Sherman now has the correct material on its upgraded 76mm turret.   The flag on the Devil's Brigade victory point now connects with the flagpole.   Gurkhas now equip, attach, and animate correctly when obtaining new weapons.   US Forces M1 Anti-Tank gun team now holds their team weapon properly.    Victory and Defeat videos are now displayed in high resolution.    Wehrmacht Pioneers and Fallschirmpioneers now place schu-mine 42s when instructed instead of S-mines.     Animation  Engineers will no longer T-pose when canceling construction or having construction aided by another squad.    Engineers will no longer T-pose when reinforcing a squad.   Fixed an animation issue when units attempted to ride the Centaur IV Medium Tank.    Fixed an issue that could cause animation bugs upon reloading a save.    Fixed animation issues that could occur when a medic was carrying a casualty and their assigned medical building was destroyed    Fixed several visual issues with spent magazines remaining in the weapon during reload animations.    Infantry will no longer look like they are falling when near destroyed churches.    Mortar crews no longer get stuck in an infinite animation loop when they retreat after issuing a stop command during an ability.    Mortar crews no longer T-pose when retreating just as they are hit by another mortar.    Smoothed airplane turning for certain bombing run and supply run abilities.   The Afrikakorps 254 Reconnaissance Tractor's commander no longer has binoculars stuck to their face.    US Forces Heavy Machine Gun crews no longer have their ammo boxes float around after one of their comrades is killed.    Wehrmacht units holding STG 44s will no longer T-pose when rapidly turning around.    When aiming at a bridge with "Destroy Obstacles" ability, US Forces Bazooka squad members no longer T-pose to assert dominance over the bridge.    When riding in a vehicle towing a Heavy Weapon, the weapon's crew will try to keep their hands, feet, and heads inside the vehicle at all times.     Gameplay  Fixed a scaling issue where unit paths would be the wrong size on the minimap.      Fixed an issue where the cover dots indicators would be rendered floating in the air.     Fixed an issue where the game was not updating the player correctly when an enemy neutralized one of the player's team-controlled sectors, and still showing the neutralized territory as player owned. With this change, after a point is neutralized by the enemy team, the player would correctly see it as neutral on both the RTS and the minimap/tactical map layers.    Fixed an issue where the minimap did not orient north correctly.     Fixed an issue where units got stuck when trying to exit certain buildings while retreating.      Fixed an issue with some environmental vehicles being targetable as if they were enemies.   Fixed A.I. players not supplying a direction to directional targeted abilities. This A.I. will now be using directional targeted abilities, such as the German Wespe Creeping Barrage veterancy ability.    Fixed several instances of overly zealous infantry running towards the enemy when retreating.     Fixed several issues related to bridges not correctly having cover.     Loiter planes no longer disappear off map while performing abilities.     Updated Line of Sight generated by capture points to be more consistent with past CoH games.  Artillery now properly collides with Vehicles.    Base buildings align with HQ by default rather than pointing to the map's center.    Destroyed bridges no longer receive damage until they are fully repaired. This was because it was easy to deal damage faster than they could be repaired, resulting in permanently closed paths. Now to prevent bridges being restored after destruction, players will have to focus on disrupting or killing the engineers or recovery vehicles repairing them.    Fixed a bug where heavy weapons could not be recrewed when previous crew died while being towed    Fixed a few instances of AI-controlled Heavy Weapons tearing down instead of firing after setup.    Fixed an issue when A.I. controlled squads are entering from the map edge, where they would attack the players units from outside the playable area.    Fixed an issue where battlegroup abilities could spawn units targeting locations outside the map.    Fixed an issue where certain emplacements were missing veterancy description text    Fixed an issue where infantry inside specific buildings on specific maps could not attack or be attacked.    Fixed an issue where players had access to battlegroups from other factions.    Fixed an issue where sometimes vehicles would not rotate correctly to fire when given Attack or Attack Ground commands.  Fixed an issue where the icon was incorrect for auto-reinforce on Medical Stations and Field Infirmaries when de-activated  Fixed an issue with certain grenade abilities not going on cooldown properly after use.    Fixed several issues with units being able to leave the playable map area.    Heavy Machine Gunners no longer try to shoot targets that are out of range.    Heavy Weapon squads are now included in unit stats at the end of a match.    Improved vehicle movement and responsiveness.    Many tooltips and descriptions have been updated to better reflect abilities, units, veterancy, and upgrades for greater clarity and information to the player.    Fixed several tooltips and icons missing on abandoned British team weapons.   Fixed a tooltip issue where the advanced Self-Repair version of the 4x4 Truck did not state 'Must be Damaged' and instead, left a blank requirement   Paratrooper tooltip has been updated to reflect that paratroopers can be paradropped anywhere outside the enemy base, rather than only within friendly territory.  Plane wrecks no longer have unexploded bombs attached to them.    Recovery vehicles will no longer fail to repair vehicles the first time you attempt to repair a vehicle after recovering its wreck.    Removed ability for units to stand behind and shoot through the closed door on second story of stone barn.    Several tank turret abilities that can be fired on the move will now stop correctly if issued a stop command.    Tanks no longer do a dance on bridges on the campaign map.     Tier 1 battlegroup abilities no longer have a warning that they require a previous ability to be unlocked.    Units no longer have the high ground while paradropped reinforcements are dropping in.    Updated Line of Sight generated by capture points to be more consistent with previous CoH games.    Updated rubble piles to improve pathfinding around certain key buildings.    Vehicles commanded to face in a different direction will turn properly instead of driving in circles.    When selecting a wrecked vehicle, the unit info card now mentions info about salvaging.    When taking window positions while garrisoning a building, infantry now prioritize squad members with special or heavy weapons for better firing positions.    Wrecked vehicles no longer scoot backwards before being lifted by a recovery vehicle during the recovery sequence.   Airplanes performing a Mark Target will now leave the field properly if the target is destroyed.   Loiter airplanes no longer leave the field pre-emptively which was causing instances where instead of two airplanes loitering there would be only one.   Dingo is now properly affected by Training Center upgrades    Fixed an issue where all Marders would take additional damage on rear-hits   Fixed an issue where Improvised Armor did not apply to M4A1 Sherman 76mms and Sherman Whizbangs    Fixed an issue where mines would suppress retreating units   Fixed an issue where Paratrooper carbines did not ignore cover at short-range  Fixed an issue where the Commando Grenade had minimum range   Fixed an issue where the Training Center Upgrades would not apply   Fixed an issue where the Wehrmacht 8 Rad Armored Car did not share the same mobility or autocannon stats with its Afrikakorps counterpart    Fixed an issue where the White Phosphorous Rounds for the MG 42 would cause a Blind effect on vehicles   Fixed an issue where veterancy 3 was not providing the correct bonus to Anti-Tank Guns   Riegel Mines now properly camouflage and trigger  Fixed an issue where team weapons could get stuck if a retreat command is issued.   Fixed an issue where abilities upgraded with Double Sortie were not affected by Air Supply.     Localization  Added Japanese text display improvements.    Adjusted and simplified tooltip text throughout the game.   Fixed several typos and inconsistencies in texts.   Fixed an issue with subtitles in Campaign not appearing at the correct time.   Improved localization in all languages and integrated missing translations.   Improved localization on several abilities and unit descriptions.     Maps  Added missing cover to several objects in the environment.   Fixed an issue on Aere Perennius where the map zone/territory would be drawn incorrectly between ruined buildings.    Fixed an issue where certain buildings would make units garrisoned inside invincible.   Fixed an issue where territory lines did not display correctly on stairs.   Fixed missing collision on large standing fuel container on L'Aquila map.   Fixed several issues with indestructible hedges.   Fixed several issues with small objects taking up too much space and blocking unit movement.    Updated balustrades to provide cover as expected (identically to stone walls).   Updated hangar assets to no longer provide cover. Suspended sections were wrongfully providing cover to units beneath them.   Updated map edge visuals on Torrente, including railway tunnel and rail lines.   Improved width of impasse around some cliff areas across multiple maps to reduce clipping.  Fixed an issue where certain buildings would not let units kill the last few enemies holed up inside them.    Fixed an issue with certain buildings where units retreating from inside the building would get stuck when trying to exit.    Fixed an issue with territory being drawn outside the playable area of the map.    Fixed several issues related to bridges not correctly having cover.   Fixed several issues with small objects taking up too much space when blocking unit movement.    Improved width of impasse around some cliff areas to reduce clipping.   Minor adjustments to Strategic and Victory Point locations on (6) Gazala Landing Ground to ensure the Western points favor the Southern team, and Eastern points favor the Northern team.   Removed cover from Greek staircases to prevent unintended gameplay issues.    Territory layout adjusted on (8) Mignano Gap to ensure a fair dispersal of munitions resources near each Team's HQ areas.    Tiger Heavy Tank call-in can no longer get stuck behind the Wehrmacht HQ on the Winter Line map.     Updated hangar assets to no longer provide cover. Suspended sections were providing cover to units beneath them.    Updated map edge visuals, including railway tunnel and rail lines.  Updated rock geometry to be impassible, preventing undesirable clipping.  Updated terrain behind several rows of buildings to prevent buildings from being indestructible.    Single Player  Fixed an issue that caused some objectives to be started multiple times.    Fixed an issue where campaign save/load would become inaccessible after creating a skirmish game in single player.    Fixed a crash that sometimes happened when loading a save game.    Fixed mission failed dialog in certain campaign missions.     Fixed several issues of missing voiceover dialog in campaign missions.    Fixed several issues with camera fadeouts flickering or happening at the incorrect time during mission sitreps.  British Humber "Forward Barrage" ability no longer requires specific base buildings to be alive.    Churchill IV Heavy Tank call-in tooltip has been updated to reflect that it calls in ONE tank, not TWO.    Convoy routes in certain single player campaign missions no longer get stuck on the mini map.    Fixed an issue where the campaign call-in for Medical Half-Tracks and Medical CWT Trucks did not display their population on the ability UI.    Fixed an issue where the Italian Front CMP 15cwt Truck did not have a veterancy 1 ability like its African front variant.    Fixed an issue where the Italian Front CMP 15cwt Truck used the medical variant's portrait.    Fixed an issue where the Stuart in certain campaign missions was using the incorrect portrait.    Fixed upgrade inconsistencies between the CMP15 CWT Truck that comes towing the 17-Pounder and the one built from the Platoon Command Post    US Forces Airborne Company now correctly reduces the cost of bombing runs after unlocking the Cost Reduction upgrade.    Dynamic Italian Campaign  AA Emplacements can no longer shoot at Supply Crates.      AA emplacements no longer attack ships in the single player campaign.     Added a fix for a specific Save/Load issue that affected a kill counter not updating properly in Fire with Fire mission.    Added Relevant requirement text to the Heal, Repair, Encircle abilities when out of range.    Adding correct portraits to Supply Drop Crates.   Displaying correct description text on Supply drop Crates.       Adjusted description for the following UK Artillery company abilities/upgrades to more accurately match their functionality in-game:   Battle Hardened - Raises minimum Veterancy Level of Gurkha Rifles to 2.    First Class Fighting Men - Raises minimum Veterancy Level of all infantry squads to 1.       Adjusted out of bounds vista in Salerno to make for a smoother transition in the distance.    Adjusted timing of Conti's Voice Over so it no longer overlaps with the sitrep.      Assassinate Baumann object will no longer auto-complete and the mission can be played.    Campaign Map A.I. no longer uses bombardment abilities from its ships and howitzer emplacements outside the playable area.    Combat music no longer starts immediately after intro to the Pomigliano airfield mission.        Companies requisitioned through a seaport now have the proper cost modifiers applied to their Heal and Repair abilities.       Disabled the forward artillery ability in Salerno until the player gets access to a base.    During campaign skirmishes, enemy squads no longer pick up supply caches at the start of the 'Recover Discarded Supplies' bonus objective.    Enemy companies in the single player campaign now use recon abilities more consistently.     Errant intel no longer plays before Corporal Conti's objective outline at the beginning of random encounter skirmishes in the Italian Campaign.       Fixed a bug in the Italy campaign that caused the bombing run to fail after capturing 3 towns in the Volturno Line.    Fixed a bug in which narrative lines in the Ice Cream event could play out of order.    Fixed a narrative bug in the Winter Line mission where a line's audio was assigned to the wrong character.    Fixed a narrative bug in the Operation Morning Glory mission where a line's audio was assigned to the wrong character.    Fixed a narrative bug in the The Great Ammo Robbery mission where a line's audio was missing and assigned to the wrong character.    Fixed an issue causing input to be blocked when exiting loading screens in certain cases    Fixed an issue in the Anzio mission in the Italy campaign where enemy units would spawn during a cutscene.    Fixed an issue on certain campaign missions where US Forces infantry were not properly displaying veterancy options.    Fixed an issue where Paratroopers would get stuck in specific areas of Ortona.    Fixed an issue where Partisan capture ability would sometimes not do anything     Fixed an issue where the British Armoured Company Fuel Airdrop tooltip was incorrect when it was upgraded to drop 3 fuel crates and still referred to 2.     Fixed an issue where the Destroying the Gun's objective in the Italy Campaign mission in Gela would not complete properly before ending the mission.    Fixed an issue where units could have more movement points than their max movement points upon a new turn if they lost some supply on the previous turn    Fixed an issue with certain bridges on River Crossing Rescue not allowing vehicles to cross properly.    Fixed an issue with certain bridges where paratroopers would be unable to cross them after spawning on the wrong side.    Fixed German Mechanized Company that retreated on the Campaign Map near Camino that would get stuck and become un-targetable.    Fixed an issue that would make a company unusable if they were paradropped onto a destroyed town.    Fixed an issue where C-47 transport aircraft that were spawned in airfields that were captured by companies with the Air Support trait weren't displaying in the airfield management page.    Fixed an issue where planes were spawned hovering over Foggia if it was captured on the same turn as the objective to capture it was started.    Fixed an issue where ships moved via the Transfer Seaports ability weren't able to move on following turns.    Fixed an issue where the population cap was not increasing properly when picked as a reward for completing the southern foothold objective.    Fixed an issue with the Campaign map torpedo ability when used from Carriers that allowed it to be used against enemy land units and friendly ships.    Fixed lighting on battleships.    Fixed Partisan support ability sometimes not being selectable in skirmish/mission    Fixed post mission death animations for defending company playing on top of the initiating company    German Companies can no longer heal within the first 10 turns unless they are near a Hospital or Triage Centre.    German Company affecters/icons correspond with their Company Type       In the Anzio mission in the Italy campaign, aircraft can now be used without being shot down if the Destroy AA Guns objective was previously completed.    In the Enigma retrieval mission, added a small lump sum of manpower when the special aid station is captured to allow for limited reinforcements. The limited amount is to preserve a raiding party/commando fixed force feel that is smaller in scope than a typical skirmish or a larger scenario. A notification to the player is given when they get the resource.    Italy Finale Mission - Fixed an issue that prevented description text from appearing on the Swap Company ability button.    Navy Salvage and Repair abilities have been moved so they are no longer overlapped by other abilities       Removed friendly fire damage from area of effect abilities like Barrage, Bombardment, and Bombing Run in the Campaign.    Repair and Heal cost no longer increase on Save/Load       Re-trimmed boundaries in Calabria prologue so mountainous regions are more reliably recognized as impassable terrain.    Smoothed airplane turning for certain bombing run and supply run abilities.    Some missions in the Italian campaign now only trigger once.    The enemy territory that exists directly East of the player base in Gela now becomes player owned once the territory point to its north is captured by the player.    The Foggia mission now correctly registers when intel has been destroyed.     The Paratrooper tooltip has been updated to reflect that Paratroopers can be paradropped anywhere outside the enemy base, rather than only within friendly territory.     The rewarded Destroyer is no longer stuck at the seaport after repairing the seaport       Tiger Heavy Tank call-in can no longer get stuck behind the Wehrmacht HQ on the Winter Line map.  Added an impasse to prevent players from entering cliff rock assets placed throughout Hill Highway missions.    Added description text on Supply Drop Crates    Added relevant requirement text to the Heal, Repair, & Encircle abilities when out of range    Adding correct portraits to Supply Drop Crates    Adjusted and clarified objective text throughout the Italian Dynamic Campaign.    Adjusted buildings in Salerno mission to avoid overlapping placement.    Adjusted description for the following UK Artillery company abilities/upgrades to match their functionality in-game more accurately:    Battle Hardened - "Raises minimum Veterancy Level of Gurkha Rifles to 2."   First Class Fighting Men - "Raises minimum Veterancy Level of all infantry squads to 1."  Adjusted out of bounds vista to make for a smoother transition in the distance.    Adjusted position of Stuka assets in Pomigliano to prevent them from appearing sunken into the ground.    Adjusted the first few steps of the tutorial to restrict what the player can interact with.    Adjusted timing of Conti's voiceover to not overlap with sitreps.   Anti-Air Emplacements can no longer shoot at Supply Crates.    Anti-Air emplacements no longer attack ships in the Italian Dynamic Campaign.    Assassinate Baumann objective was autocompleting. Now the mission must be played.   Adjusted the narrative objectives/dialogue in the Italian Dynamic Campaign to present less to the player on one turn. This will only be seen on new playthroughs, ongoing playthroughs will not be affected.   Companies requisitioned through a seaport now have the proper cost modifiers applied to their Heal & Repair abilities.    During campaign skirmishes, enemy squads no longer pick up supply caches at the start of the 'Recover Discarded Supplies' bonus objective,    Enemy companies in the Italian Dynamic Campaign now use recon abilities more consistently.    Fixed a bug in which narrative lines in the "Ice Cream" event could play out of order.    Fixed a bug that caused the bombing run to fail after capturing 3 towns in the Volturno Line.    Fixed a narrative bug in the "Operation Morning Glory" mission where a line's audio was assigned to the wrong character.    Fixed several typos and inconsistencies in the game's text.    Fixed air supremacy ability of P-47 not dealing any damage    Fixed an issue in the Anzio mission where enemy units would spawn during a cutscene.    Fixed an issue on certain missions where US Forces infantry were not properly displaying veterancy options.    Fixed an issue that prevented description text from appearing on the "Swap Company" ability button.    Fixed an issue where an affecter slot that is supposed to be empty would sometimes be occupied by the affecter from the previous skirmish/mission    Fixed an issue where C-47 transport aircraft spawned in airfields and captured by companies with the "Air Support" trait were not displayed in the airfield management page.    Fixed an issue where Repair and Heal cost increased on Save/Load    Fixed an issue where ships moved via the "Transfer Seaports" ability could not move on following turns.    Fixed an issue where some mini maps did not orient North correctly.    Fixed an issue where the "Destroying the Guns" objective in the Gela mission would not complete properly before ending the mission.   Fixed an issue where the Marston Mats upgrade was not correctly reducing the fuel/munitions cost of aircraft abilities on the Dynamic Campaign Map.    Fixed an issue where the partisan capture ability would sometimes not do anything    Fixed an issue where the population cap was not increasing properly when picked as a reward for completing the southern foothold objective.   Fixed an issue where the Churchill Command Tank call-in did not reference the proper unit and its abilities.    Fixed an issue with certain bridges not allowing vehicles to cross properly.    Fixed an issue with certain bridges where paratroopers would be unable to cross them after spawning on the wrong side.    Fixed dialogue bugs in the "The Winter Line" mission in which lines were assigned to the wrong characters.    Fixed objective UI language being incorrect when loading a save that was made in a different language.    Fixed partisan affecter sometimes not being selectable in skirmish/mission.    Fixed several issues where units could move through cliffs or rock faces.    Fixed the following towns (Lesina, Altamura) from running duplicate missions that were already used elsewhere.  In the Enigma retrieval mission, added a small lump sum of manpower (adjusted by difficulty) when the special aid station is captured to allow for limited reinforcements. The limited amount is to preserve a raiding party/commando "fixed force" feel that is smaller in scope than a typical skirmish or a larger scenario. A notification to the player is given when they get the resource.      German Companies can no longer heal within the first 10 turns unless they are near a Hospital or Triage Centre.    German Company affecters correspond with their Company Type.    In the Anzio mission, aircraft can now be used without being shot down if the "Destroy AA Guns" objective was previously completed.    If a Company is within range of the target and has 0 Movement Points it should still be able to heal or repair it. Navy Salvage and Repair ability have been moved so they are no longer overlapped by other abilities    Removed friendly fire damage from area of effect abilities like Barrage, Bombardment, and Bombing Run.    Replaced Forward HQ in Defend Salerno mission with a standard Headquarters building.    Some missions in the Italian Dynamic Campaign now only trigger once.    The enemy territory that exists directly east of the player base in Gela now becomes player owned once the territory point to its north is captured by the player to better reflect territorial gains. Previously, it stayed enemy owned because it is not capturable and has no resources.    The Foggia mission in the Italian Dynamic Campaign now correctly registers when intel has been destroyed.    The rewarded Destroyer is no longer stuck at the seaport after repairing the seaport    Updated Mignano Gap territory balance and improved southernmost engagement area to be approachable from more angles. When attacking Salerno, the British Indian Artillery company no longer starts with free veterancy on their first infantry units.     North African Operation  Corrected historical facts on a loading screen that claimed Italian and German troops clashed with British forces in 1940, when German forces did not arrive until February 1941.    Finale Mission - Fixed units clipping into each other during the introductory camera pan.   Fixed an issue where players had access to battlegroups from other factions in the desert village ambush mission.    Fixed an issue where destroying enemy vehicles for an optional objective would complete the primary mission objective and end the mission early.    Fixed an issue where sometimes victory cinematics at Tobruk would play twice.    Updated minor timing issues with camera sequences.  Added a fix for a specific Save/Load issue that affected a kill counter not updating properly in Ajdabiya and “Fire with Fire” missions    Adjusted some tutorial text to include special cases when using different control profiles.    Fixed a narrative bug in the "The Great Ammo Robbery" mission where a line's audio was missing and assigned to the wrong character.    Fixed an issue where sometimes victory cinematics would play twice.    Fixed an issue with subtitles not appearing at the correct time.    Fixed missing Mission Failed dialog in certain campaign missions.    Fixed several instances of overly zealous infantry running towards the enemy when retreating.    Fixed several issues of missing voiceover dialog in campaign missions.    Fixed several issues with camera fadeouts flickering or happening at the incorrect time during mission sitreps.    Fixed units clipping into each other during the introductory camera pan.    Removed an unintended vehicle ability from the Ajdabiya mission     Skirmish  The Panzergrenadier Unit from the mechanized reserve can no longer equip MP40 in campaign skirmishes.    Tutorial  Adjusted the first few steps of the tutorial to restrict what the player can interact with. This change should improve clarity, limit confusion and guide new players more directly.    Fixed a minelaying tutorial tooltip staying active indefinitely.    Fixed an issue in the tutorial in which hint arrows were not being removed upon objective completion.   Fixed an issue that prevented some hint messages from appearing.   Minor additional instruction hint added to the aid post tutorial sequence.      Multiplayer  Added missing foundation under some exterior props for German Luftwaffe Kompanie to stop them from floating if built on uneven terrain.    Afrikakorps "Emergency Repair Kits" upgrade no longer works while vehicles are moving.    Afrikakorps Panzerjagers no longer receive the Salvage Kit ability.     British Forward Observer Barrage abilities now consistently require that a barrage not already be active.     British Infantry Section's "Forward Barrage" ability no longer throws a flare but uses flares consistent with the Dingo and Humber.    British Matilda II Heavy Tank will now shoot infantry with its coaxial machine gun.    Afrikakorps Panzer IV and StuG G now properly provide the benefits of armory upgrades.    Fixed a bug where Afrikakorps Panzer III tanks could not use their smoke launchers a second time after the ability was used once.    Fixed a bug where US Forces Armored Battlegroup's "Fast Deploy" ability was not properly reducing production times.     Fixed a UI issue where the Fallschirmpioneer icon would appear locked in the Battlegroup menu when Infantry Reserves was unlocked.    Fixed an issue where Battlegroup Icons on the player list were incorrect.    Fixed an issue where the cost for Carpet Bomb and Rocket Strafe refunded 1 CP when unlocked.    Fixed an issue where the Grenadier Medkit would not heal the squad while moving    Fixed an issue where the LG 40 could not be paradropped if they had 5 or less population space available.    Fixed an issue with the Airborne Rally company ability was not applying bonuses correctly.     Flare and Smoke cooldowns will now persist when upgrading from Scouts to Pathfinders     Improved handling of disconnects while the game is loading    Infantry Section "Forward Barrage" ability no longer requires specific base buildings to be alive.    Killing Wehrmacht infantry now correctly updates the kill count UI.    Smoke Rifle Grenade minimum range now correctly set at 15    Stuart Mark Target can no longer stack.    Taking the Pathfinders upgrade for Scouts in the US Forces Airborne Battlegroup now works correctly on scouts that were in the building's production queue at the time the upgrade was taken. Previously they would spawn without the extra unit in the squad.     The Afrikakorps Italian Infantry Battlegroup's Cannone da 105/28 Howitzer can now shoot at its minimum range.    The British Air and Sea Battlegroup's Supply Surplus ability is no longer available for other factions.    The US Forces Special Operations battlegroup's "Assault Operation" ability no longer disables retreat while active.    US Forces Heavy Machine Gun fighting positions no longer displays a veterancy bar.    US Forces Heavy Weapons stolen by other factions now keep their veterancy abilities.    US Forces Infantry Support Center's "Advanced Logistics" discount has been adjusted to be more consistent across every unit. Previously, the amount varied slightly between units.    US Forces SSF Commando squad's demolition charge description updated to reflect that it is a manual rather than a timed trigger.    Wehrmacht MG 42 Bunker impasse bug has been fixed. Previously it was not blocking units' pathfinding or other building's construction, leading to unintended gameplay issues, like being able to stack four bunkers for a 360° area coverage.       Performance  Fixed a crash that would sometimes occur when skipping a cutscene.      Reduced memory increases across missions.    Stability  Improved desync handling to only remove the desynced player allowing the match to continue.   Fixed a crash that occurred when a voice over line was unavailable.    Fixed a frequent Italy Campaign crash triggered by a deleted capture point.  Bloom was removed. Fixed blur or "haze" on the maps.   Fixed a bug that could cause a soft lock if the player started a campaign mission with another in-game window open   Fixed a bug where sometimes skipping a cutscene would cause the game to crash.    Fixed a crash caused by A.I. trying to give movement orders to emplacements that lost line of sight of their target due to smoke.    Fixed a crash related to the Tungsten Round ability used by Partisan marksmen.    Fixed a crash that sometimes happened when loading a save game    Fixed an issue where sometimes the green dots used to indicate cover would be rendered floating in the air.    Fixed an issue with units not rendering properly after adjusting the game scale in Graphics settings and then zooming the camera out.    Reduced memory increases across missions.     Tactical Map  Fixed an issue with the tactical map where capture point animations were offset.    UI/UX  We performed a full review of all text in our User Interface.   A.I. players listed in the custom browse game screen now display the correct icon.    Added a confirmation when leaving the settings that leaving with unsaved changes will discard them. Also applies to control remapping.   The Hellcat Aimed shot ability now has an icon/status decorator above the unit when in idle state.   Adjusted the color, styling, and duration of many event cues that appear on the left edge of the screen during real-time gameplay.    Battlegroup icons now remain visible after switching sides in the lobby.    Company names in skirmish missions are no longer cut off in Japanese.    Description of Companies in skirmish missions are no longer cut off in Japanese.    Fixed a bug where changing UI settings in Main Menu would not impact single player skirmish.    Fixed an issue causing input to be blocked when exiting loading screens in certain cases.    Fixed an issue in the tutorial in which hint arrows were not being removed upon objective completion.    Fixed an issue that caused some objectives to be started multiple times.    Fixed an issue where campaign save/load would become inaccessible after playing a skirmish game in single player.    Fixed several issues related to special characters not displaying correctly in non-English languages.  Pause menu will be closed at the end of match before transitioning to Victory/Defeat screen   Added Labels to all missing Player Statistics in the Post-Match Screen.   Realigned tooltip positions on main menu buttons.    Replaced several icons and portraits with the correct Company of Heroes 3 icons    Text in the load screen is no longer cut off in Japanese.    Updated Unique Player Color option. Colors are now unique per team: allies will be cool colors, and enemies will be warm.  Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/80-console-update-1-1-6-1
    • Super, merci ! Je me suis joint au Discord. Mon pseudo est Hi_Im_Cim !
    • MaJ v1.2.5.17366 - 2023/08/31 jeudi Taille : 198,4Mo This hot fix focuses on fixing select gameplay bugs. You can also find the issues we are tracking and looking to resolve in the Known Issues list.   Fixed an issue with burst weapons that allowed to continuously fire outside of range. However, if the burst fire started in range, the unit will keep firing until the initial burst is over but will not initiate another one if the target is outside of range. This affects any unit with burst fire such as:  Heavy Machine Guns  ¼ -Ton 4x4 Truck  250 Light Carrier Halftrack  M29 Weasel  Flak Half-Track  Several Infantry Weapons Modified the German MG42 Machine Gun Team White Phosphorous ability to have a mandatory reload animation when activated and at the end of its timer.  Fixed a glitch that caused Team Weapon's Reload ability to not animate when used back to back.  Modified the generic Team Weapon's reload ability to also force a reload animation, meaning that it will now interrupt a firing sequence, rather than simply queue the reload instruction.  Fallschirmpioneers and PanzerJagers can enter damaged vehicles  Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/79-pc-hot-fix-1-2-5
    • Si tu es sur le Discord CoH France n'hésite pas à me mentionner comme ça je te donne le rôle pour que tu puisses écrire cette annonce à propos du site dans le fil d'actu de CoH 3.
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