Aller au contenu
Company of Heroes France

Position des alliés et axes


Sirap75

Recommended Posts

Bonjour/Bonsoir à tous,

 

Voilà mon problème, j'ai réinstallé comme à chacun le jeu CoH sur Steam via les clefs, jusque là aucun problème mais concernant les escarmouches, je n'arrive pas à changer les positions des alliés / axes de l'autre côté de la carte, exemple: je veux mettre les alliés position 1 et 2 en position 3 et 4 selon ma préférence des cartes

 

Je ne sais pas si c'est un bug mais j'avoue que j'ai énormément envie de jouer mais si ce n'est pas possible je déclare forfait lol

 

En vous remerciant, bonne soirée

 

Sirap75

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

si mes souvenirs sont bons, il faut changer le drapeau de côté tout simplement, du haut vers le bas, tu sélectionnes la faction et tu choisis l'endroit où tu les veux

peut-être que si plusieurs joueurs sont sélectionnés, tu ne peux pas le faire, auquel cas tu ouvres les emplacements, pour les vider, de manière à ne laisser qu'un seul joueur choisi, tu le mets dans la faction que tu veux, et tu remets d'autres joueurs après

je sais pas si je suis clair, mais je me réveille...

bon courage

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Salut Ismaell,

 

Franchement je n'y arrive pas, en escarmouche, tu as un lock allié et un lock axe et on ne peut pas les changés de côté, tu as beau choisir ta faction, tu ne peux pas le descendre par contre en haut c'est marqué local multiplayer, bizarre ?!

 

CoH c'était mieux avant, maintenant que c'est sur Steam, tout a changé

 

Sinon oui je t'ai bien compris mais je crois que je vais lâcher l'affaire avec CoH, j'aimais bien les escarmouches avec toutes mes cartes que j'avais téléchargé, ouh la y'a longtemps bref

 

Merci quand même ^^

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello Sirap... Pour le 1er truc, as-tu bien choisi en bas à droite  "positions déterminées" et ensuite en haut à gauche sur "intervertir les positions de départ"? Sinon je vois pas. J'ai pas ce problème et n'ai d'ailleurs pas eu de clé à entrer pour télécharger la version steam complète de coh1. Y z'ont dû détécté ma version complète cd déjà installée (qui l'est toujours). Ou alors c'est cadeau pour avoir acheté le CoH2 en full version... J'en sais rien.
 
Pour les mods, possible que le NHCTov soit un peu obsolète, je l'ai mais ne l'ai pas réinstallé sous Steam. En revanche, pour Blitzkrieg, tu peux télécharger la dernière version 4.7 prévue pour Steam (j'ai pas mis le hotfix, il parait que ça crée plus de bugs que ça n'en vire). Sans hotfix, ça marche très bien. La dernière version de Eastern front aussi.
 
Pour ça il faut :
 
Installer le mod choisi dans : Cprogram files(x86)steamsteamappscommoncompany of heroes relaunch (mais il trouvera le chemin tout seul avec Blitzkrieg 4.700 ou le dernier Eastern front)
Puis ouvrir ton appli steam, puis bibliothèque puis clic droit sur company of heroes (new version steam) et clic sur propriétés. De là cliquer sur "définir les options de lancements" dans cette fenêtre ajouter "-nom du mod -dev". Donc quand tu cliques sur "jouer" coh va se lancer normalement via le mod choisi.
 
Mais avec l'install du mod et via le raccourci créé sur le bureau ça doit marcher sans cette dernière manip.
 
En général, quand je joue en escarmouche en solo, je me déconnecte en offline pour le faire. Ca évite peut-être les onglets qui marchent pas ou les manip à la gomme (comme se retrouver par faute d'innatention dans une partie en ligne contre l'IA avec un compère bien humain. S'apercevoir que c'est pas ce qu'on veut... Et planter le coop qui doit te haïr jusqu'à la mort  :D pour l'avoir laissé au milieu de robots.)
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello Carlton-U,

 

Yep, je dois avoir un problème alors sur le CoH via Steam parce que les positions 1 2 sont alliés et 3 4 sont axes et oui je te confirme que la position de départ est bien déterminée en sachant que je ne suis pas novice du jeu, je ne comprend pas pourquoi je ne peux pas changer les positions alliés en 3 4 via les cartes en 2vs2 ^^

 

Sinon concernant les mods, j'en prend bonne note, tu as bien expliqué et je t'en remercie ;)

 

Par contre comment tu fais pour jouer en escarmouche en offline ?! parce que j'ai l'impression que le mod escarmouche et partie classique sont à l'identique car il pense que je vais jouer contre des humains lol je fatigue mais je me suis compris

 

Bon ben vous dit bon week a++ et bon jeu ^^

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

En escarmouche pour le coh1 ça reste idem sous Steam en offline que pour le jeu CD. Suffit de lancer. Même interface. Pour le CoH2 en offline :

chapitre et sous chapitres "En ligne & escarmouche - Partie auto contre IA - Parties personnalisées . Puis "options" pour les positions de départ et l'onglet (un p'tit écran) en haut à droite du cadre de la team adverse pour la dificulté de l'IA

 

Perso, je trouve le concept jeu sous Steam chiant et intrusif. Même si on bénéficie d'update clean.

 

Confiance de fiabilité très limite. Impression de louer un jeu plutôt que de le posséder.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

çà à le mérite d'être clair bon ben du coup je me suis remis à War Thunder et Dead Rising 2 en attendant que je me motive pour me trouver un jeu sur pc lol ^^

 

Pour le coup CoH, je suis blasé mais concernant le CoH 2, perso je ne suis pas intéressé

 

A+ Amigo

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je confirme. On peut plus changer... Je pensais l'avoir fait (juste joué une fois au moment du post) mais non.

Autre truc sous Eastern Front, l'Ostheer en IA est sous le seuil de pauvreté : pas de véhicules lourds ni légers en vue. Même pas un vélo!

Et quand on les choisi pour soi... ACH! Ils barlent Allémand!!

 

Ca évite de comprendre les conneries de certains dialogues (sur les saucisses ou les camions qui puent) et c'est... Trèèès immersif.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Réseaux

    Discord  Facebook  Steam  Twitter  Twitch  YouTube
  • Sujets

  • Messages

    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
×
×
  • Créer...