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Company of Heroes France

Règlement de Relic


Tomcaen

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Quelle est la politique de RELIC en partie multijoueurs ?
La politque de RELIC vis-àvis des abus et du harcèlement dans les parties multijoueurs.
RELIC Entertainment prend à présent les mesures adéquates contre les joueurs impliqués dans des activités rendant le jeu désagréable pour les autres joueurs ou ayant un impact négatif sur le plaisir pris à jouer à Company of Heroes. Il peut s’agir entre autres d’activités telles que les déconnexions manuelles – donc volontaires – détérioration des parties ou de l’utilisation d’un langage inadapté (insultes, propos racistes, etc).


Drop-Hacking (déconnexion manuelle) , Lagging (ralentissemenjt), Syn Errors (Problème de synchronisation), Disconnect Abuse (déconnexion abusive) et autres type d’abus.
Le Drop-hacking est une action intentionnelle visant à acquérir une victoire illégitime alors que la défaite est certaine. Il ne faut pas y associés l’option « Quitter et les déconnexions accidentelles. Quoi qu’il en soit nous continuerons à suivre attentivement le degré d’intégrité * des joueurs dont le nombre de déconnexion est grand. Et ce sans se soucier du type de déconnexion. Cela inclut entre autres les joueurs usant d’un système artificiel pour ralentir le jeu ou causant des désynchronisations, votant régulièrement pour expulser un adversaire ** ou tout autre abus visant à gagner ou à éviter une défaite.

L’utilisation de hack/cheat codes *** ou l’exploitation repetée de bugs ou produit un désavantage aux joueurs adverses ruinant l’expérience et la jouabilité des joueurs ne sera pas non plus toléré.


* Degré d’integrité : valeur inconnue du joueur attribuée par RELIC. Cette valeur est prise en compte par RELIC pour attribuer ou non une victoire lorsqu’une partie prend fin de manière anormale.

** Expulsion d’un adversaire : lorsque nous jouons et que cela ralenti (lag) on peut voir le nom de la personne faisant ralentir le jeu. Il nous est donné le choix de cocher son nom ou nom. La répétition de cet acte est aussi pris en compte par RELIC dans le la valeur associée au degré d’intégrité dont j’ai parlé juste avant.

*** Hack/cheat codes : ce sont des codes de triche permettant de débloquer certaines options genre brouillard de guerre, accumulation massive de renforts, régénération immédiate des troupes mortes, etc. Il y a aussi les programmes ou modes pirates qui eux rendent systématique l’application de ces codes de triche. A noter qu’il peuvent aussi bien vous
Donner un avantage que désavantager l’adversaire par l’effet inverse.


Harcèlement en cours de partie.

On entend par harcèlement le fait d’abuser des mécanismes du jeu pour porter préjudice à son partenaire de jeu. Il s’agit en fait du sabotage de son team. Par la pose de barbelés ou de sacs de sable devant sa base. Aussi le fait de pilonner sa base, etc. (NdA faut être complètement abruti !!!)

Harcèlement verbal et comportement inadapté

On entend par harcèlement oral les insultes, les positions politiques - des plus acceptables aux plus nauséabondes – les remarques d’ordre philosophique, religieuses, les connotations sexuelles ou homophobes, etc. Bref tout cela n’est pas toléré par RELIC. En outre la pub ne sera pas tolérée et encore moins des discussions à propos d’activités illégales (NdA faut être con pour aller parler de sa plantation de cana…lors d’une partie lol).

Cela s’applique aussi aux joueurs portant des surnoms, pseudos avec les caractéristiques énoncés ci-avant (politiques, sexuel, racistes , etc.). Ce n’est pas toléré. Et la cerise sur le gâteau. Il est évidemment interdit d’harceler ou d’insulter les membres de RELIC ou tout autre personnel d’un autre jeu.


Actions prises

Si un joueur est suspecté ou convaincu d’un des actes ou attitudes énoncés plus haut alors il peut encourir les actions suivantes :

Réception d’un mail d’avertissement
Réception d’un mail signifiant sa suspension dont la durée est variable (NdA pour moi ce fut 2 jours)
Réception d’un mail annonçant son bannissement
Remise à zéro de ses statistiques.

Pour se plaindre d’un comportement inapproprié il vous faut :

Envoyer un replay ET un screenshot à
community@relic.com

Pour le community manager laissez tomber l’adresse mail ne fonctionne plus.

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    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
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    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
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