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Company of Heroes France
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comment modifier un fichier SGA


DELENNE

Question

iaorana voila j'ai installer divers mods de COH   Blitzkieg et EasternFront mais je voudrait modifier un fichier original du jeux qui est aux format SGA afin d'etre plus réaliste aux niveaux des unitée car celle d'origine ne sont pas conforme .

EX:un sniper utilise 4 ou 6 unitée suivant les version qu'elle soit d'origine ou d'est mods citée, hors le mod NHCmod v2.6 donne les bons chiffres  pour cette unitée,car un sniper est seul donc il devrait seulement utilisée qu'une seul unitée à ça sortie . Etant un anciens militaire de carriere les unitées suivantes ,devrait etre comme cela.Mitrailleuse 3(correct sur COH) Une jeep 2 chauffeur+servant. Mortier 4 (tireur/pointeur  chargeur chef de tir et escorte de protection. Les blindée suivant les model entre 4 et 5 occupant; Les troupes 10 qui est le nombre exacte d'une section.j'ai installer les fichiers suivant:  RbfConv_080309 , SgaReader2_150209 ,SGAExtractor . j'utilise W7 64Bits  et je reçoit de la part de W7 (je joint une capture d'écrans aider moi 

merci

Modif SGA.jpg

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3 answers to this question

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Il y a 14 heures, DELENNE a dit :

iaorana voila j'ai installer divers mods de COH   Blitzkieg et EasternFront mais je voudrait modifier un fichier original du jeux qui est aux format SGA afin d'etre plus réaliste aux niveaux des unitée car celle d'origine ne sont pas conforme .

EX:un sniper utilise 4 ou 6 unitée suivant les version qu'elle soit d'origine ou d'est mods citée, hors le mod NHCmod v2.6 donne les bons chiffres  pour cette unitée,car un sniper est seul donc il devrait seulement utilisée qu'une seul unitée à ça sortie . Etant un anciens militaire de carriere les unitées suivantes ,devrait etre comme cela.Mitrailleuse 3(correct sur COH) Une jeep 2 chauffeur+servant. Mortier 4 (tireur/pointeur  chargeur chef de tir et escorte de protection. Les blindée suivant les model entre 4 et 5 occupant; Les troupes 10 qui est le nombre exacte d'une section.j'ai installer les fichiers suivant:  RbfConv_080309 , SgaReader2_150209 ,SGAExtractor . j'utilise W7 64Bits  et je reçoit de la part de W7 (je joint une capture d'écrans aider moi 

merci

Modif SGA.jpg

Salut,

As-tu lancé l'exécutable avec les droits administrateur ?

Sinon concernant le pop cap, je pense justement que le système par défaut est mieux qu'un système 1 pop cap pour 1 humain car il permet de favoriser la diversité des troupes, de limiter le spam et est plus réaliste historiquement. Un char lourd étant moins produit et donc moins présent sur le champ de bataille qu'un char moyen, il est normal que son pop cap soit supérieur même s'il y a autant de personnes composants son équipage.
Pour que le système de 1 pour 1 soit réaliste, il faudrait que chaque unité soit limitée en nombre sur le carte (ex.: 5 snipers maximum, 6 Panzer IV, ...) sans frustrer les joueurs ce qui doit être dur.

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iaorana

non j'ai lancer l'exécutable normalement  , et pour ce qui concerne la limitation d’unités sur la carte je ne croit pas qu'il y est une limite . C, ar certains mods permette d'augmenter cette limitation d'origine mais comme ils sont les 3/4 en anglais et que je ne sait pas bien lire cette langue je ne les utilise pas. Je me contente des mods ayant une traduction en Français ,je vais donc essayer de lancer en mode administrateur 

merci

 

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Iaorana

Ça y est j'ai ouvert en mode administrateur et ça fonctionne maintenant je ne trouve pas le fichier ou ce trouve les unités et leur nombres pour modifier afin d'être conforme à la réalitee du terrain car je doit avouer que j'aime le mode realiste et il y en à très peut à part les skins et les sons je suis un peut strict avec les modes dit réalistes de plus les concepteurs du jeux je croit qu'ils y à une majorités qui non jamais porter l'uniforme et qu'ils connaissent par des livres ou des films ou témoignages.si sur le site il y à des modeurs peuvent ils me dire quel fichier ouvrir 

Merci

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    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. 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Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
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