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Company of Heroes France

Le Lieutenant en détail (stats + utilisation)


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La section tuto britannique est vide. Comblons ce manque!

 

La vétérance britannique se distingue des autres systèmes. En effet, seuls trois unités peuvent acquérir de la vétérance dont le lieutenant.

 

I. Statistiques du Lieutenant

 

300px-Unit_Lieutenant.jpg

 

Icon_Manpower_Small.png 250

Icon_Fuel_Small.png 15

Icon_PopCap_Small.png 1

 

Icon_Health_Small.png 65 points de vie de base

 

Le lieutenant peut obtenir 3 niveaux de vétérance.

 

Celui par défaut lui permet de déployer autour de lui une aura, le bonus de commandement :

  • Précision des armes augmentée de  15%.
  • Dégâts des armes augmentés de 15%.
  • Plus de pénalités de vitesse pour les sections d'infanterie et les ingénieurs dans les territoires ennemis et neutres

Au niveau 2, il acquiert le bonus de commandement amélioré :

  • Précision des armes augmentée de 32%.
  • Dégâts des armes augmentés de 18%.
  • Vitesse de tir des armes proches augmentée de 48%.
  • Temps de rechargement des armes proches diminuée de 10%.

Puis en combattant et en recevant de l'expérience des autres sections, il va obtenir 3 autres niveaux.

 

32px-Veterancy_kicker_allies_1.pngLieutenant niveau 1

  • + 15 points de vie pour un total de 80 Icon_Health_Small.png
  • Il subit 15% de dégats en moins
  • Il débloque la charge héroique

32px-Veterancy_kicker_allies_2.pngLieutenant niveau 2

  • Toute unité lui tirant dessus reçoit une pénalité de précision de près de 25%
  • Il débloque le bonus de commandement amélioré

32px-Veterancy_kicker_allies_3.pngLieutenant niveau 3

  • Encore une pénalité de précision de 25% pour les ennemis lui tirant dessus donc pour un total de 50% !
  • 4 de population supplémentaire
  • 80 points d'expérience pour l'arbre de commandement

 

Vous pouvez avoir plusieurs lieutenants présents sur le champ de bataille. Les bonus de commandement se cumulent !

 

300px-Lietenant_Command_Bonus_Cumulative

 

1393843967-tablt.png

 

                                                                                                                     

Avec trois lieutenants niveau 2 ou 3 et quelques sections d'infanterie + PIAT, vous roulez sur tout ;)

 

II. Capacités et utilisation du lieutenant

 

 

Ability_Heroic_Charge.png

 

La charge héroique se débloque au niveau 1 :

  • Dure 15 secondes
  • Temps de rechargement : 90 secondes

Toutes les sections proches recoivent un bonus pour 15 secondes :

  1. 25% en moins de dégâts
  2. Vitesse de tir doublée
  3. Les unités couchées se relèvent
  4. 80% en moins de suppression
  5. +1 vitesse de déplacement

Après ces 15 secondes de bonus, les unités recoivent un malus pendant 15 autres secondes :

  1. 50% en moins de vitesse de tir
  2. Temps de rechargement doublé
  3. -1 vitesse de déplacement
  4. 50% en moins de rafales

 

Utilisation :

  • Déclenchez la charge héroique si une MG vous gêne et contournez la.
  • Utilisez cette capacité en groupe pour venir à bout d'un affrontement avec un autre Blob
  • Essayez de mettre vos unités à l'abri pendant le "malus"

 

Ability_25_Pounder_Artillery_Barrage.png

 

Le tir de barrage se débloque avec la branche artillerie et la capacité observation

  • Icon_Munitions_Small.png 150 en coût
  • Dure 15 secondes
  • Temps de rechargement de 30 secondes

Utilisation :

  • Tir très puissant à utiliser contre l'infanterie, bunker et véhicules immobilisés
  • Temps de rechargement court donc si vous avez des munitions, spammez la!

 

 

Petites astuces pour finir :

 

  • Votre lieutenant peut combattre, avec un peu de micro, quelques unités (MG, ingénieurs de base)
  • Regardez bien votre lieutenant, attendez qu'il recharge et foncez en Cover_Heavy.png sur deux ingénieurs de base. Vous les tuerez très vite.
  • Vous pouvez contourner une MG et l'abattre dans le dos avec votre LT
  • Ne le rattachez pas à des escouades, planquez les derrière des arbres ou buissons. La zone d'aura est grande

 

Sources utilisées :

 

http://companyofheroes.wikia.com/wiki/Lieutenant

http://hq-coh.com/stats/coh-stats.com/Infantry_Lieutenant.html

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    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. 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This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
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