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Nouvelles du Front


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Nouvelle du front

Petite mise à jour hier qui a pour but d'équilibrer les cartes suivantes :

  • 1v1 : Kholodny Ferma Summer, Crossroads, Crossing in the Woods et Faymonville Approach
  • 2v2 : Crossing in the Woods

Ajout aussi d'une nouvelle carte 1v1 : Vilshanka (créée par Tric et Theodosios)

Source : https://community.companyofheroes.com/discussion/comment/278263#Comment_278263 et https://community.companyofheroes.com/discussion/245183/gcs2-map-update

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  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nouvelle du front

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Dans le cadre du patch d'octobre/novembre qui a pour but de remanier deux commandants par faction, Relic a sélectionné les commandants et a commencé à les remanier. Vous pouvez les tester via le mod officiel "Commander Revamp Patch" sur Steam Workshop (https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=1495316901).

Les nominés sont :

  • USF - Compagnie de blindés ;
  • USF - Compagnie mécanisée ;
  • UKF - Régiment Royal d'artillerie ;
  • UKF - Régiment de soutien tactique ;
  • SOV - Tactiques de perturbation pour fusiliers du NKVD ;
  • SOV - Tactiques de défense urbaine ;
  • OKW - Stratégie de blindés d'élite ;
  • OKW - Stratégie de surveillance ;
  • WEH - Stratégie de défense ;
  • WEH - Stratégie d'infanterie allemande.

Retrouvez les modifications complètes des commandants à ce lien : http://www.companyofheroes.com/blog/2018/08/27/commander-revamp-notes-and-mod-preview

Vous pouvez donner votre avis sur le forum officiel (https://community.companyofheroes.com/discussion/245305/feedback-commander-revamp) ou coh2.org (https://www.coh2.org/topic/82176/feedback-for-commander-revamppatch). Les commandants choisit sont définitifs mais les compétences de leur doctrine peuvent être amenée à évoluer. Le mod sera mis à jour au fur et à mesure des changements jusqu'à ce que Relic considère que les commandants sont prêt pour être intégrés au jeu.

Source : http://www.companyofheroes.com/blog/2018/08/27/commander-revamp-notes-and-mod-preview

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  • 2 months later...

Nouvelle du front

Relic a déployé le 26 octobre le "Map Revamp Patch 2018" (Patch du réaménagement des cartes 2018).

Cartes modifiées :

  • 1v1 : Angoville, Glider perdu, Westwall, Route de Kharkov et Vilshanka ;
  • 2v2 : Périphérie d'Elst, Champs de Winnekendonk, Route de Kharkov ;
  • 3v3 : Oka River, Angermunde, Colline 400, Port d'Hambourg, Rhzev hiver, Steppes et Forêt de la Lienne ;
  • 4v4 : Steppes, Ambuscade de Lazeranth, Forêt de la Lienne, Assaut de Lorch, Port d'Hambourg, Vielsam, Colline 400

Cartes enlevées en partie classée :

  • 1v1 : Semiosky hiver, Kholodny Ferma hiver et Poche de Minsk ;
  • 2v2 : Moscow Outskirts hiver et Station d'Ettelbruck ;
  • 3v3 : - ;
  • 4v4 : - ;

Cartes ajoutées en partie classée :

  • 1v1 : Caen ;
  • 2v2 : Mystery Map ;
  • 3v3 : Champs de Winnekendonk ;
  • 4v4 : Mystery Map

Retrouvez le récapitulatif des changements sur chaque cartes à ce lien : http://www.companyofheroes.com/blog/2018/10/26/map-revamp-patch-2018

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  • 3 weeks later...

Nouvelle du front

Relic planche sur une nouvelle organisation du "tech tree" pour la faction USF et partage donc un mod qui permet de tester ces changements ainsi qu'un changelog. Au programme : l'amélioration pour sortir le lieutenant coûte 150 d'effectifs et 30 de carbu et débloque seulement la HMG cal.50. Il faudra 50 d'effectifs et 20 de carbu en plus pour débloquer le M20 et Stuart. Le capitaine suit la même logique, 150 d'effectifs et 30 de carbu pour le sortir et débloque seulement le canon AT. Il faudra aussi 50 d'effectifs et 20 de carbu pour débloquer le pack Howitzer et half-track AA. Le major peut être sorti après avoir fait le lieutenant et le capitaine (ne nécessite pas les autres améliorations) et débloque les chars habituels.

Plus d'infos concernant toutes les modifications : https://community.companyofheroes.com/discussion/245434/usf-tech-changes-mod-changelog

Lien vers le mod : https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1566455469

Message d'Andy (community manager) publié sur le Discord du tournoi 2v2 de Relic :

Quote

I can confirm that the long awaited mini balance patch should :fingers_crossed: be live on Monday. The patch is now working well on the test server and the issues have been resolved. I'm delaying publication until Monday in case there are unforeseen problems that we can't address over the weekend. Also, this patch will include a potential fix for the infamous zis gun bug!

Pour faire court, il y aura un mini patch lundi prochain.

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Nouvelle du front

Message d'Andy (community manager) :

Hey guys, Just wanted to clarify a couple of things. We are now working on the live build for this mod. There will be some minor changes, but by and large, the mod will be released as presented in the updated patch notes post at the top of this page. A finalized patch notes will be posted once the live build is complete. We are aiming for this patch to go live the week of Monday December 10th. Andy

Les changements affectant les deux commandants par faction (Commander Revamp Preview) subiront quelques ajustement mineurs et seront publiés dans le jeu via un patch qui sortira la semaine du lundi 10 décembre. Source : https://community.companyofheroes.com/discussion/comment/280812#Comment_280812


Version 1.1 /1.2 du USF Tech changes mod. Plus d'infos : https://community.companyofheroes.com/discussion/comment/280822#Comment_280822


Le mini patch (du 20 novembre) a fini par se dévoiler au grand jour. Au programme : nerf du brumbär, 251 et T70, correction du bug affectant le canon Zis, modification de la mini-carte pour Caen, Eindhoven Country, Elst Outskirts et Colline 400 et changement mineurs sur les cartes Westwall et Glider Perdu. Source : https://community.companyofheroes.com/discussion/comment/280826#Comment_280826

 

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  • 3 weeks later...

Nouvelle du front

Message d'Andy :

Clarification regarding Stalingrad/ Westwall bug The recent update to Westwall was incompatible with the live game client. As a result, the game client was defaulting to Stalingrad when Westwall was selected by automatch. Westwall has been removed from automatch pending further investigation. Stalingrad should no longer be a stealth automatch map.

Source : https://community.companyofheroes.com/discussion/comment/280857#Comment_280857


Voici une partie de l'email envoyé par Relic le jeudi 6 décembre :

Finally, in case all of that wasn't enough, COH2 players can look forward to a seriously juicy content update during the week of December 10th with our Commander Revamp Update. Together with our invested players and community balance team, we gave 10 underdog commanders a serious overhaul! Major props to everyone involved! Additionally, as part of this patch, players will also be able to enjoy an updated USF Tech System, and some general quality of life balance changes. Expect new strategies, new abilities, and even a few new units in what's going to be an incredible update for the game.

La prochaine mise à jour comprendra donc la refonte de deux commandants (Commander Revamp Preview) par faction (avec au programme de nouvelles stratégies, nouvelles compétences et quelques nouvelles unités), la nouvelle organisation du "tech tree" pour la faction USF et quelques changements au niveau de l'équilibrage générale.


Le prochain patch est prévu pour mardi 11 décembre ou mercredi 12 décembre.

Source : https://community.companyofheroes.com/discussion/comment/281011#Comment_281011

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  • 2 weeks later...

Nouvelle du front

Patch du 12 décembre 2018

Nous avons au programme la refonte de deux commandants par faction, la nouvelle organisation du "tech tree" pour la faction USF et correction (et ajout) de bugs.

Liste des commandants remaniés :

USF :
  • Compagnie de blindés :
       
    231430_20181216194118_1.png
     
  • Compagnie mécanisée :
       
    231430_20181216194131_1.png

UKF :
  • Régiment Royal d'artillerie :
       
    231430_20181216194206_1.png
     
  • Régiment de soutien tactique :
       
    231430_20181216194202_1.png

SOV :
  • Tactiques de perturbation pour fusiliers du NKVD :
       
    231430_20181216194234_1.png
     
  • Tactiques de défense urbaine :
       
    231430_20181216194243_1.png

OKW :
  • Stratégie de blindés d'élite :
       
    231430_20181216194304_1.png
     
  • Stratégie de surveillance :
       
    231430_20181216194312_1.png

WEH :
  • Stratégie de défense :
       
    231430_20181216194322_1.png
     
  • Stratégie d'infanterie allemande :
       
    231430_20181216194341_1.png

 

Nouvelle organisation du "tech tree" USF :

  • L'amélioration pour sortir le lieutenant (sans BAR et 50 de muni pour ajouter un bazooka) coûte 200 d'effectifs et 35 de carbu et débloque seulement la HMG cal.50. Il faudra 50 d'effectifs et 20 de carbu en plus pour débloquer le M20 et le Stuart.
  • Le capitaine (60 de muni pour ajouter un BAR, ce qui fait pour rappel : 1 thompson + 1 BAR + 3 M1) suit la même logique, 200 d'effectifs et 35 de carbu pour le sortir et débloque seulement le canon AT. Il faudra aussi 50 d'effectifs et 20 de carbu pour débloquer le pack Howitzer et half-track AA.
  • Le major (190 d'effectifs et 120 de carbu) peut être sorti après avoir fait le lieutenant et le capitaine OU après avoir débloquer toutes les améliorations du t2 ou t3. Le major débloque les chars habituels.
  • En vrac :
  • L'amélioration de la grenade coûte maintenant 150 d'effectifs et 15 de carbu.

 

Plus d'infos concernant toutes les modifications :

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    • Bonjours,  Depuis quelques temps j'ai constaté que certain des mods installés pour COH sur mon pc bug au chargement des maps ou in game et m'affiche un message qui dit "Impossible de créer le rapport d'erreur vérifiez votre dossier TEMP" j'ai essayé une manip expliquée sur un forum de Jeuxvidéo.com mais ça marche pas ! Avez vous une solution fiable ? Je précise qu'il s'agit du Pack comprenant COH, COH : OF, COH : TOV et COH : Legacy et j'ai constaté le bug sur Battle of the Bulge et sur Far East War
    • MaJ v1.4.3.21751  - 2023/12/15 vendredi Taille : 232,4Mo This hot fix addresses our top crash from this past week that was causing players to crash while loading into a multiplayer match. This was especially problematic in larger game modes. We wanted to thank all our players for filling out their BugSplat crash reports so that we could diagnose the problem in a timely fashion. Thank you for all your patience as we worked to resolve this. ELO & ranks are now reenabled as well. Bug Fixes Addressed a crash while loading into a 4v4 quick match. Artillery Radio Beacon now stops receiving bonuses to rate of fire and range as soon as the ability is cancelled. Fixed alignment of territory lines and icons on the tactical map for rectangular shaped maps. Fixed an issue where players could not change Company Support options when starting a mission in the Italian Dynamic Campaign. Fixed some messages not appearing when a tutorial is calling the player's attention to something. Source : https://store.steampowered.com/news/app/1677280/view/3891737145570951427
    • Bonjour, Je pense que la version de CoH sur le CD/DVD de CoH Anthology est en quelque sort trop vieille et donc plus compatible pour fonctionner sur Windows 10. Si je me suis souviens bien, CoH Anthology regroupe : CoH, CoH : Opposing Fronts et CoH : Tales of Valor. As-tu toujours les clés/codes CD de ces jeux ? Si oui, alors je te conseille d'ajouter ces clés sur Steam pour pouvoir télécharger le jeu dans sa dernière version et y jouer. Procédure dans ce sujet :  
    • Bonjour, J'ai ressorti un vieux jeux CoH 1 et l'ai réinstallé et joué sans problème. J'ai ensuite essayé de réinstaller CoH Anthology, mais  il m'affiche cela : Merci d'essayer de m'aider !. Bien Cordialement et en vous souhaitant un joyeux noël, avec plein de jeux !.  Henri
    • MaJ v1.4.2.21612  - 2023/12/12 mardi Taille : 192Mo   After the release of our Steel Shepherd (1.4.0) update, this hot fix aims to resolve our highest priority bugs while also introducing some necessary changes. As always, please ensure you are reporting any bugs using our form here.    BALANCE CHANGES   Werhmacht Italian Coastal Battlegroup  We're happy to see people really take Coastal and run with it, trying all kinds of styles and strategies with the Battlegroup. We're going to continue to track its performance, but as a start we're going to tone down a few elements that we noticed were clearly over-tuned.  Artillery Officer  Artillery Overwatch recharge time increased from 20 to 30  Manpower cost increased from 240 to 280  Coastal Reserves  Call-in ability recharge time increased from 35 to 40   Designated Artillery Overwatch  Munitions cost increased from 80 to 90   Overwatch radius reduced from 60 to 55   US Forces Advanced Infantry Battlegroup  Advanced Infantry seems to be having a harder time out of the gate, so we are giving Rangers a significant boost. They will have improved base performance but also scale better with reduced costs and better veterancy, justifying their high cost and upkeep.  Ammunition Storage  Corrected an issue where the Ammunition Storage reduced all weapon cooldowns to 0; now provides the correct 25%   Rangers  Capture rate increased from 1.25 to 1.5  Decapture rate increased from 1 to 1.25   Heavy Weapons expert accuracy bonus increased from +10% to +20%   Ranger Thompson SMG accuracy reduced from 0.54/0.33/0.18 to 0.513/0.3135/0.171  Veterancy 1 damage reduction increased from 10% to 15%   Veterancy 2 now grants +10% weapon accuracy   Veterancy 3 now grants an additional 10% damage reduction  Weapon Crate munition cost reduced from 100 to 90  M1A1 105mm Howitzer  Barrage recharge times reduced from 60 to 45 seconds   M1A1 105mm Howitzer Auto-fire  Range increased from 80 to 110  Ranger Weapon Training  Command Point cost reduced from 4 to 3    BUG FIXES & CHANGES   Art / Animation  British Air and Sea company has new icons.   Fixed an issue where the heavy mortar would animate slower when auto-firing shells.  Beretta M38 has muzzle visual effects when shooting.  Improved the consistency of vaulting over objects. Audio Fixed cases where the Intel did not notify the player when a unit is lost in combat.  Improved the audio of ships engaging in combat in the Italian Dynamic Campaign. Gameplay Observer Overwatch ability can no longer be permanently applied to a sector.  Fixed an issue that allowed some vehicles to phase through medium sized environmental objects, like cars, instead of crushing them.   Fixed an issue with the 254 Reconnaissance Tractor Off-Map Mortar Barrage also triggering the Smoke Canister ability cooldown.   Fixed an issue where converting Scouts to Pathfinders or Artillery Observers while retreating would cancel the retreat order and stop the unit.   Fixed an issue where Designate Artillery Overwatch and Designate Defense Line were useable on uncompleted Bunkers.   Fixed an issue where overlapping multiple Designate Defensive Line auras would unintentionally stack the damage reduction for units in the area.   Fixed an issue where the ownership of the British Forces Field Infirmary and Resource Cache would transfer to teammates when upgrading over a point they originally captured.  Fixed an issue where Pack Howitzer and Heavy Mortar formations would have a single soldier wander far away from the squad upon detaching from a towing vehicle.   Fixed an issue where the US Forces Demo charge did not display its camouflaged state.   Fixed an issue where units could sometimes get stuck when retreating near buildings.   Fixed some abilities getting stuck on cooldown when recasting too quickly (aka spamming)  Fixed Team Weapons not retreating correctly after tearing down   Fixed the 4X4 Self-Repair ability decorator not properly showing a timer.   Mines planted by Panzerpioneers and Guastatori now use the correct model, animation and effects. Mines planted by other units now also use the correct model.  Removed the Churchill Crocodile flamethrower bonus damage against bunkers in Single Player.   The Ammunition Supply passive description has been updated to reflect that it affects all units   The Artillery Radio Beacon minimap range indicator now reflects the updated range when monitored.   The Howitzer Free-Fire drills cooldown can no longer be skipped by using the Barrage ability   Units will no longer cancel retreating early if their retreat target becomes invalid   Improved pathing of engineers - engineers should no longer go to the opposite side of barb wire to cut it.  Updated the Unit Command Card to include icons for the Breda Model 30 LMG, GrB Grenade Launcher, Johnson LMG, and MG 15.    Added a new Visual Effect on facing order commands, to confirm units received the order.   Single Player Fixed some hovering strategic points on the Twin Beaches skirmish map. They are now grounded properly.   Fixed the Focus Sight ability to correctly update sight and range.   Fixed a few buildings that didn’t have Auto-Reinforce set to ‘on’ by default. Dynamic Italian Campaign Changed the Hold the Line objective to focus on the two capture points beside the Flak 36s. Previously the objective told the player to defend their base.   Fixed Companies from getting healed every time a save game is loaded.  Fixed Companies getting stuck in Spinazzola if airdropped on the location.   Fixed one of the Spec Ops Company's upgrades reducing cost of Mechanized Support Center's upgrades instead of Infantry Support Center's upgrades.   Fixed the attack movement preview being visible when trying to attack an enemy target with a company that cannot attack on this turn.   Fixed the Medical Half-Track being available before requirements are met.   Fixed the Wehrmacht aircraft abilities sometimes ending too early.   Reduced the amount of path-blocking rubble near a medical point in Ortona. This change will now enable reinforcements that spawn behind the point to reach the street.   Updated the atmosphere on the Enigma Mission.  When playing a skirmish, the title now displays the squad Company's faction name instead of the default assigned faction Foggia Mission Fixed a fatal scar error occurring when the enemy used a strafing run.   Fixed an issue where some of the airstrike event notifications had no icon. North African Operation Changed the Ajdabiya scene atmosphere to prevent issues when transitioning between atmospheres.  Tutorial Adjusted tutorial mission atmosphere to move it more in line with other North African atmosphere settings.  UX/UI Added a tooltip on a disabled button in the pause menu during the Tutorial   General tooltip and ability icon fixes.   Reviewed negative affectors in campaign skirmishes to display the right color, a description and an icon.   Squad count is now displayed even when only 1 unit remains in the squad.   Updated icons for side objectives in the objectives pop-up to look consistent with icons in the objectives panel.  Using the Afrikakorps ability to recrew team weapons from the medical truck will no longer cause an empty / null squad to be shown in the post-game stats Units tab, as well as in the Replay live stats.   When setting up a match, all game mode option selections are transferred over when you change the game mode. Source : https://community.companyofheroes.com/coh-franchise-home/company-of-heroes-3/blogs/96-pc-hotfix-1-4-2
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